
Mijnenjager Zr.Ms. Willemstad opent zaterdag haar deuren voor bezoek
Door: Yvonne Vermeulen AlgemeenWILLEMSTAD - Iedereen die het werk van de Koninklijke Marine weleens van dichtbij wil zien kan komende zaterdag terecht in Willemstad. Mijnenjager Zr.Ms. Willemstad meert dan aan en ontvangt tussen 10:00 en 16:00 bezoekers en belganstellenden.
Het schip ging op 20 september 1989 voor het eerst in dienst. Het is binnen de marine een oude traditie om schepen te vernoemen naar steden. Grote steden geven hun naam aan grote schepen, zoals Zr.Ms. Rotterdam en Zr.Ms. Amsterdam (2014 uit dienst gesteld) . Mijnenjagers, en vroeger de mijnenvegers, worden veelal vernoemd naar middelgrote of kleine steden.
Het schip zal aanmeren aan de Benedenkade.




