Fantasia kamp Bevers
Fantasia kamp Bevers Foto: Marcella

Leden scouting Gouden Cirkel mochten weer op kamp

MIDDELBURG - Eindelijk mochten we weer een hele week op zomerkamp. De scouts hebben er naar toegeleefd. Dit jaar gingen we naar Zeewolde, helaas hadden we een regenachtige week uitgekozen. Maar dat mocht de pret niet drukken.

We stonden vlak bij een meer, dus wanneer er genoeg tijd over was gingen de scouts lekker zwemmen. Ook hebben de scouts een wandeltocht van twee dagen gelopen, waarbij we bij een boer in een half overdekte schuur mochten slapen. Van de boer kregen de scouts een douche aangeboden om op te warmen. Na de hike zijn we naar Walibi Holland geweest.

We hebben de laatste dagen op het kampterrein doorgebracht. Het was een erg geslaagd kamp.

Bevers
Yes, dit jaar eindelijk weer een nachtje slapen in de tent. We zijn naar het scouts centrum in Veere geweest, zoals we ieder jaar doen.

Op zaterdagochtend kwamen de bevers aan en brachten ze goed weer mee. Eerst werden de spullen uitgestald in de tenten. Het thema was dit jaar Fantasia eiland, ze waren op het eiland om de bewoners, de foetsies, terug te vinden. Er was van alles te beleven op het eiland, zo hebben ze geoefend met bijlen gooien en boogschieten op wilde dieren. Na een lange dag het vuurtje aangestoken en gegeten.

’s Avonds een verhaal en marshmallows geroosterd.

De volgende dag hebben de bevers hutten gebouwd voor de bewoners van het eiland. Daarna was het tijd om naar huis te gaan.

Oudere scouts
De oudere scouts gingen op zomerkamp naar Fort Vuren. Op een prachtig veld stonden de tenten in no time op.

Zaterdagochtend vroeg op en na 5km te hebben gelopen kwamen ze aan in Gorinchem. Daar gingen ze via een pondje naar Woudrichem. Ze hebben rondgewandeld, kerk bezocht en in de ijssalon café latte gedronken. Voor de lunch werden ze verwacht bij restaurant Baldadig en kregen ze een workshop gehaktballen draaien.

’s Middags namen zij het pondje richting Kasteel Loevenstein. Waar Hugo de Groot gevangen werd gehouden. In het Musea en dwars door het kasteel werd er gefotografeerd en aandachtig geluisterd naar de gidsen.

's Avonds werd het ABC spel gespeeld. Met cadeau's, opdrachtjes en speeches werd de avond super gezellig. Zondagmorgen lekker ontbeten en werden de tenten opgeruimd en vertrokken de oudere scouts naar de Biesbosh.

Daar nog heerlijk gewandeld en terug naar Zeeland.

Welpen
Het zomerkamp van de welpen stond in het thema van de vier elementen: water, aarde, lucht en vuur. We begonnen elke dag met een frisse ochtend duik in het Veerse meer.

Op aarde dag hebben de welpen vulkanen gemaakt met natuurlijke materialen.

Op waterdag was er heel veel regen maar ondanks dat hebben we leuke waterspellen gespeeld, krabben gevangen en zelf nog gezwommen. De welpen lieten hun dag namelijk niet zomaar in het water vallen.

Op woensdag avond gingen de oudste welpen op dropping, dit is voor hun altijd het feestje van zomerkamp.

Het kamp hebben we afgesloten met een bonte avond waarbij iedereen een eigen act mocht uitvoeren.

Informatie

Wil je ook eens komen kijken bij onze scouting groep? Kijk op www.scoutinggoudencirkel.nl[n]