Archieffoto

Gemeente gaat tevredenheid huishoudelijke hulp meten via app

BERGEN OP ZOOM - De gemeente Bergen op Zoom start vandaag, samen met zorgaanbieders ActiefZorg en TWB, met een pilot rondom de mobiele applicatie Fair Care. Gezamenlijk gaan de partijen deze app vier maanden testen. Dankzij deze app is het mogelijk om de effectieve inzet van huishoudelijke hulp te monitoren en de klanttevredenheid te meten. Met de resultaten kan de kwaliteit van de huishoudelijke zorg verbeterd worden. 


Fair Care is een digitaal systeem waarbinnen de afspraken tussen gemeente, de klanten en de zorgaanbieder zijn vastgelegd. Denk hierbij aan afspraken over de indicatie, de zorginzet en de waardering van de klant. De zorgmedewerkers kunnen met een pasje in- en uitchecken bij de klant, zodat ze de inzet van zorg kunnen monitoren. De cliënten kunnen na ieder zorgmoment hun waardering uitspreken via de app, door heel eenvoudig een groene, oranje of gele smiley aan te klikken. Bovendien vereenvoudigt Fair Care administratieve processen, waardoor het beschikbare geld voor de zorg optimaal kan worden besteed. 

Wethouder Mignon van der Zwan is enthousiast over de pilot: ”Ik ben heel blij dat we de samenwerking met Fair Care, TWB en ActiefZorg starten in Bergen op Zoom. Transparantie op de inzet van huishoudelijke ondersteuning op basis van data gaat ons gezamenlijk beter inzicht geven. Dat helpt ons om het beschikbare budget optimaal in te zetten op passende ondersteuning voor onze inwoners. Ik ben heel benieuwd naar de eerste ervaringen en resultaten!”

De pilot start maandag 1 maart voor een periode van vier maanden. In die tijd wordt er gekeken of de applicatie goed werkt en inzicht biedt in resultaten en eventuele verbeterstappen.

 


NIEUWSBRIEF


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief