Afbeelding

Nieuwe regels voor reclameuitingen op straat

Door: Remko Vermunt Algemeen

BERGEN OP ZOOM - Reclameborden, planten, rode lopers en ga zo maar door. Winkeliers plaatsen allerlei uitstallingen voor hun winkels om de aandacht van de bezoekers te trekken en dat zorgt voor een wildgroei aan reclameuitingen, maar daar komt verandering in.

De gemeente Bergen op Zoom heeft een nieuw beleid omtrent winkeluitstallingen. "We willen niet teveel regels opleggen aan ondernemers", vertelt wethouder Annette Stinenbosch. "Daarom is dit nieuwe beleid in het leven geroepen, zodat we de regeldruk kunnen verminderen." Voorheen moesten ondernemers namelijk voor iedere winkeluitstalling een vergunning aanvragen, maar dat is nu niet meer het geval.

Vaste regels

"We hebben nu vaste regels. De winkeluitstallingen mogen niet hoger zijn dan 1,5 meter en ze mogen niet verder dan tachtig centimeter van de winkelgevel afstaan." Zo wil de gemeente ervoor zorgen dat de straten niet meer vol staan met reclameborden. "Dit moet zorgen voor een kwalitatief betere uitstraling én voor blinden, slechtzienden en mensen die slecht ter been zijn moet dit zorgen voor een betere doorstroming." De gemeente heeft dit nieuwe beleid opgesteld in samenspraak met de ondernemers én de stichting WéViGé. "We gaan vanaf nu ook actief handhaven op dit beleid", besluit de wethouder.



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief