'Bewoners verliezen vertrouwen in gemeente door slecht werkende BuitenBeter App'

BERGEN OP ZOOM - De BuitenBeter App moet beter. Dat stelt Toine van Steenpaal van Lijst Linssen. Het gebeurt te vaak dat er niets met de melding van inwoners wordt gedaan, of dat inwoners te horen krijgen dat het probleem is afgehandeld, zonder dat dit het geval is. Daardoor verliezen inwoners vertrouwen in de gemeente, stelt het raadslid.


Van Steenpaal schrijft zijn brief aan het college naar aanleiding van de kapotte lantaarnpalen aan de Kloosterstraat. Een serie van zes tot acht palen was al lange tijd kapot, tot ergernis van de inwoners van de straat. Zij deden op 11 januari een melding via de app, en kregen 14 januari te horen dat het was afgehandeld en dat de melding was doorgegeven aan de betreffende afdeling. Er gebeurde toen echter niets. "De betreffende lantaarnpalen bleven buiten werking en op 21 januari werd een 2e melding uitgedaan met daarop hetzelfde antwoord op 22 januari nl. afgehandeld en doorgegeven aan betreffende instantie. Dit herhaalde zich na de derde melding op 1 februari en met hetzelfde antwoord op 13 februari. Bewoners worden hier moedeloos van en verliezen het vertrouwen in de gemeente om te melden via de BuitenBeter App. Er zijn bij onze fractie meer dergelijke feiten bekend. Het schort in de opvolging van meldingen", aldus van Steenpaal.

De partij wil graag van het college weten wat het zelf van de situatie vindt, en of het college bereidt is om te onderzoeken waarom het zo vaak fout gaat met het informeren van bewoners en het ondernemen van actie naar meldingen. 



 

FOTOSERIES



DIGITALE KRANT





NIEUWSBRIEF


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief