Afbeelding
Foto: Netwerk Citymarketing Nederland

Bergen op Zoom wint Nationale Citymarketing Trofee 2019

Door: Remko Vermunt Algemeen

BERGEN OP ZOOM - De gemeente Bergen op Zoom heeft maandag de trofee in ontvangst mogen nemen voor beste citymarketing gemeente van 2019 in de categorie tot 100.000 inwoners. De trofee werd uitgereikt op het Nationaal Congres Citymarketing. De gemeente Leiden won de trofee voor gemeente groter dan 100.000 inwoners.

Volgens de jury heeft Bergen op Zoom een forse stap gezet in haar citymarketingstrategie én aanpak. "De winnaar van de Nationale Citymarketing Trofee is er in geslaagd om de citymarketing dienstbaar te maken aan de uitdagingen van de stad. Er is op overtuigende wijze gekozen voor een doelgroep en marketingbenadering die de stad echt verder kan helpen", stelt de jury.

Wethouder Evert Weys, die citymarketing in zijn portefeuille heeft, is dan ook trots op het behaalde resultaat. “We voeren al geruime tijd een consequent citymarketingbeleid waarbij we ons richten op bepaalde doelgroepen. Een voorbeeld is Vlaanderen. We merken dat het aantal Belgische gasten dat onze stad aandoet nog altijd toeneemt. Dat zijn natuurlijk mooie resultaten. Uiteraard zijn er altijd uitdagingen voor de gemeente en is citymarketing één van de middelen die we inzetten om deze uitdagingen aan te gaan. Deze prijs is een mooie bevestiging dat we met citymarketing op de goede weg zijn”, aldus de Bergse wethouder.



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief