Afbeelding

Inwoners Borsele tevreden over dienstverlening

Algemeen

HEINKENSZAND - De gemeente Borsele ziet een stijgende lijn in de tevredenheid van haar inwoners over de dienstverlening.

Dat blijkt uit het onderzoek waarstaatjegemeente.nl dat eind vorig jaar is uitgevoerd. Naast de tevredenheid over woon- en leefklimaat, de relatie tussen burgers en gemeente en zorg en welzijn is specifiek gevraagd naar de dienstverlening van de gemeente Borsele.

Het onderzoek is een tweede meting, na een eerder onderzoek in 2014. Sindsdien heeft Borsele veel gedaan.

Aangifte

In 2015 en 2016 heeft ze het onder meer mogelijk gemaakt om digitaal aangifte te doen van geboorte, overlijden of een verhuizing en kunnen uittreksels uit de basisregistratie persoonsgegevens of burgerlijke stand digitaal worden aangevraagd. Ook is het online maken van een afspraak nu mogelijk.

Verbeteringen

De burgerpeiling is uitgevoerd om te kijken of alle maatregelen tot verbeteringen hebben geleid. Inwoners van de gemeente Borsele beoordelen de gemeentelijke dienstverlening met een 6,8. Dat is een lichte stijging ten opzichte van 2014.

Waardevol

Borsele behoort tot de 28 beste onderzochte gemeenten in Nederland. De gemeente wil volgend jaar op het gebied van dienstverlening bij de beste tien procent van onderzochte gemeenten in Nederland zitten. Er is dan een cijfer van 7,1 nodig. “De resultaten bieden ons als gemeente waardevolle informatie over de wensen en ervaringen van onze inwoners”, zegt burgemeester Jaap Gelok. “Het helpt ons om verder te ontwikkelen en onze dienstverlening beter aan te laten sluiten op de behoefte van onze inwoners.”

De resultaten van het onderzoek staan op www.waarstaatjegemeente.nl. FOTO DNA BEELDBANK/LAAT ZEELAND ZIEN



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief