Afbeelding
Foto: Jessica Rovers

De Visser Optiek biedt kwaliteit, service en complete oogzorg

Door: Janny Mathijssen Bedrijvig Nieuws

HEINKENSZAND – Op 21 december 2018 is het precies vijfentwintig jaar geleden dat De Visser Optiek zijn deuren opende. Dit wordt het hele jaar gevierd met tal van acties met in de decembermaand een extra feestelijke aanbieding. De afgelopen jaren is er veel veranderd bij De Visser Optiek. Sinds 2017 is Isabelle van den Berge, nadat zij in 1996 als eerste medewerkster was aangenomen, de nieuwe eigenaar. In 2013 werd het oorspronkelijke pand gesloopt en nam De Visser Optiek zijn intrek in een compleet nieuw pand van 200 m2.

DOOR JESSICA ROVERS

Inmiddels is het personeelsbestand uitgegroeid tot zeven personen met elk een eigen specialisme. Ondanks dat er veel veranderd is, is de werkwijze nagenoeg gelijk gebleven. "Complete oogzorg, kwaliteit, een persoonlijke benadering en een goede service blijven onze speerpunten", vertelt Isabelle. "De Visser Optiek is een begrip in de regio, dus heb ik er voor gekozen de naam te behouden. Als je hier al 21 jaar rondloopt zoals ik, ben je ook De Visser Optiek geworden".

Holistisch
Isabelle legt uit dat de visie waarmee de optiek groot geworden is dezelfde is als die vandaag de dag gevoerd wordt. "We hanteren een holistische benadering en kijken naar het totaalplaatje en niet alleen naar de ogen. Een afwijkende oogstand bijvoorbeeld kan soms ook tot andere lichamelijke klachten leiden. We werken veel samen met osteopaten, fysiotherapeuten en chiropractors en verwijzen dan ook vaak mensen door". De Visser Optiek onderscheidt zich volgens haar van anderen doordat er uitsluitend gewerkt wordt met goed opgeleid personeel. "De zorg die wij leveren is niet te vergelijken met het aanbod van sommige bedrijven en ketens die er op gericht zijn een zo goedkoop mogelijk aanbod te leveren. We maken ons sterk voor een goede oogzorg door een totale screening van het oog inclusief oogboldruk en netvliesscan. Op het gebied van contactlenzen zij wij onderscheidend door onze expertise in het aanmeten van medische contactlenzen".

Huiskamer
Naast kwaliteit van de geleverde zorg vindt Isabelle een persoonlijke benadering heel belangrijk.
"We kennen veel mensen bij naam en bij de inrichting van de nieuwe winkel hebben we er op gelet dat mensen zich hier thuis voelen. Het totaalplaatje moet kloppen; dat betekent geen oploskoffie in plastic bekertjes, maar een goed kopje koffie en de tijd voor mensen vrijmaken die ze nodig hebben". Volgens Isabelle is het dankbaar werk.
"Het mooiste is dat je mensen kunt helpen met een goed zicht, maar soms ook problemen kunt oplossen waarvan de klant zelf niet wist dat het met de ogen te maken had. Mensen zijn soms na jaren eindelijk van die hoofdpijn af en kinderen hebben met ondersteuning van een bril soms minder moeite met lezen. Het is heel mooi om iemand met een hoornvliesafwijking van veertig procent gezichtsscherpte naar tachtig procent te helpen, waardoor ze weer kunnen autorijden en actiever in de maatschappij kunnen participeren. Zij zijn ons heel dankbaar".
Als het aan Isabelle ligt gaat De Visser Optiek op dezelfde voet door. "We blijven staan waar we voor staan: kwaliteit, service, een goede oogzorg en tevreden klanten". 

De Visser Optiek
Dorpsstraat 92, 4451 AC Heinkenszand, 0113 563214
www.devisseroptiek.nl



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief