Afbeelding
Foto: Elly Damen

Kinderentertainer Jeffrey Wijkhuisen verrast YouTube-kijkers op nieuwe manier

Door: Addo Sprangers Algemeen

ETTEN-LEUR - Jeffrey Wijkhuisen uit Etten-Leur geniet als goochelaar en kinderentertainer inmiddels al aardig wat faam. Via de verschillende social media brengt hij zijn activiteiten onder de doelgroep vaak interactief onder de aandacht.

Op YouTube doet hij dat samen met zijn broer Melvin onder de noemer Bobo de Feestbeer. Kinderen entertainment bieden en verbinding leggen met deze doelgroep is hierbij vanaf het allereerste begin het uitgangspunt geweest, zo maakt Jeffrey duidelijk. “De keuze voor YouTube ligt dan voor de hand: ons publiek zit daar al. Kinderen kijken naar YouTube.” En via dat kanaal dus ook naar de knutselvideo’s en de filmpjes met leuke spelletjes die het tweetal de kids voorschotelt. “Al gaan we daar nu, na ruim twee jaar, mee stoppen,” kondigt Jeffrey aan. 

“Het is beter om dat te doen op het hoogtepunt. De knutselvideo’s hebben we al afgerond. Nu gaan we op een nieuwe manier verder om te verrassen. We hebben er bijna honderd gemaakt. Het valt niet mee om elke keer weer iets nieuws te verzinnen.” Volgens Jeffrey betekent YouTube heel hard werken. “Achter de schermen gebeurt er zó veel. Je moet echt knokken om mensen te bewegen jouw video’s te bekijken én zich te abonneren.” Inmiddels hebben Jeffrey en zijn broer ook TikTok omarmd. “We willen kijken of we op die manier eveneens entertainment kunnen bieden.” ‘Last but not least’ probeert Jeffrey nu het door hem ontwikkelde spel Social Media Live te promoten. “Een soort GPS-speurtocht 2.0. Dat heb ik twee seizoenen gebruikt en nu zó ontwikkeld, dat het ook kan worden gebruikt op kinderfeestjes.”



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief