Afbeelding

Waarom is online vindbaarheid zo belangrijk?

Bedrijvig Nieuws

ETTEN-LEUR - “Als ondernemer wilt u dat de klanten naar u toe komen. Wij koppelen uw aanbod aan de vraag en niet andersom”, vertelt Koen Evers eigenaar van online marketingbureau We Talk SEO. Het bedrijf is gevestigd aan de Oude Bredaseweg in Etten­-Leur en houdt zich bezig met de online vindbaarheid van diverse bedrijven.

We Talk SEO bestaat uit een team van acht personen die ondernemers begeleiden naar online succes. Zij zorgen ervoor dat ondernemers meer online bezoekers, meer klanten en meer omzet behalen.

Het belang van online vindbaarheid “Wij merken dat veel ondernemers het belang wel inzien van online vindbaarheid, maar niet weten hoe ze daar mee om moeten gaan”, aldus Koen. “U moet bedenken dat alle klanten hun zoektocht naar diensten, producten of informatie starten op Google. Ze typen een aantal zoekwoorden in en bekijken de resultaten die daar uitkomen. Het is aan u om in die resultaten te verschijnen en om de klanten naar uw website te trekken. Om dit te realiseren moet uw website meer zijn dan alleen mooi. Uw website moet onder andere zo optimaal mogelijk ingericht worden. Het is ook van belang dat uw site op de mobiel en tablet goed vindbaar is. Het online verkeer op tablets en telefoons neemt namelijk nog steeds toe. Verder moet uw website voldoende autoriteit hebben. Dit krijg je door middel van verwijzingen van relevante websites naar uw website. Zie uw website niet als een kostenpost, maar als een marketinginstrument die uw omzet verhoogt.”

Eerste stappen naar online vindbaarheid Wilt u als ondernemer beter gevonden worden en meer klanten genereren? Lees dan de onderstaande tips van Koen goed door. Het zijn de eerste stappen die u als ondernemer moet nemen om online succes te behalen. “Uw website of webshop moet zo optimaal mogelijk ingericht worden. Hoe doet u dat? ­ Kom erachter waar uw klanten op zoeken in Google en anticipeer hierop. Verwerk de voor u belangrijke zoekwoorden in uw website. Zo laat u aan Google zien waar u op gevonden wilt worden. Dat vormt een belangrijke basis voor de online vindbaarheid. ­ Het is daarnaast erg belangrijk dat u uitgebreide en relevante content op uw website heeft staan. De content moet aansluiten bij de vraag van de bezoekers. Hiermee laat u zien dat uw website van toegevoegde waarde is. In één oogopslag moeten uw potentiële klanten weten wat u doet en waar ze u voor in kunnen schakelen. ­ Uw website moet goed leesbaar zijn voor de zoekmachine en dat doet u door zoekwoordgroepen te gebruiken. Google herkent de zoekwoorden en begrijpt waar uw website over gaat. Let wel op dat de tekst ook leesbaar moet blijven voor de klanten. Zij zijn degene die uw diensten of producten uiteindelijk moeten afnemen. ­ Zorg dat er vanuit andere, relevante websites naar uw website wordt gelinkt. Hoe meer websites en blogs naar uw website linken, hoe hoger Google uw website beoordeelt. De links moeten wel eerlijk verkregen en relevant zijn.

Richt u zich voornamelijk op regionaal niveau? Zorg dan ook dat u: ­ een Google Mijn Bedrijf pagina inricht. Dit zorgt ervoor dat u te vinden bent in Google Maps; ­ aangemeld bent bij verschillende online bedrijvengidsen uit uw regio; ­ meerwaarde biedt aan uw bezoekers. Beantwoord zoveel mogelijk vragen die een bezoeker zou kunnen hebben. Ook als u onderaan in Google staat, kunt u een toppositie bemachtigen. Doe dit stapje voor stapje en houdt uw doel voor ogen. Komt u er niet uit? Wij helpen u graag verder.”

Voor meer informatie over We Talk SEO kunt u kijken op www.wetalkseo.nl

FOTO: JORMA BORK PIXELIO.DE



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief