Modebranche rode draad in het leven van Ankie van Poppel
Ankie van Poppel vindt het sociale aspect in haar werk belangrijk.
Ankie van Poppel vindt het sociale aspect in haar werk belangrijk. (Foto: Corine Roks)

Modebranche rode draad in het leven van Ankie van Poppel

ETTEN-LEUR – Al op jonge leeftijd werd de uit Prinsenbeek afkomstige Ankie van Poppel aangetrokken door de modebranche. Parrallel aan haar opleiding MBO detailhandel werkte zij als zestienjarige in een damesmodezaak op de Beek. Nadat deze zaak in 2017 haar deuren sloot was het voor Van Poppel geen probleem om letterlijk haar grenzen te verleggen. Sinds drieënhalf jaar werkt zij daarom naar volle tevredenheid op de damesafdeling van Style by Van Gastel in Etten-Leur.


“Ik solliciteerde precies op de juiste plaats en op het juiste moment. Een open sollicitatie naar de functie van verkoopmedewerkster, liefst parttime”, opent Van Poppel (46) het gesprek. Een contract van dertig uur werd haar aangeboden. Een baan die haar prima bevalt. Samen met zo’n veertien collega’s is zij het gezicht van de modezaak aan Hof van Den Houte in Etten-Leur. “Met een duidelijke heren- en damesafdeling, gescheiden door een ruime doorloop. Ik sta voornamelijk op de damesafdeling”. Op de vraag wat het verschil is tussen shoppende dames en heren is zij stellig: “Heren komen doelbewust en laten zich van top tot teen kleden. Ons aanbod is hierop ingesteld. Naast modieuze herenkleding verkopen wij sokken, ondergoed, schoenen, riemen en accessoires voor de man. Onder de dames heb je twee categorieën. Vrouwen die gericht binnenstappen en bijvoorbeeld informeren naar een kledingstuk dat ze op Facebook hebben gezien of dames die voor de gezelligheid even binnenkijken en tegen iets leuks aanlopen”. Van Poppel licht het medium Facebook toe: “Wekelijks plaatsen we onze nieuwe items op sociale media als Facebook en Instagram. De kleding wordt geshowd door het Van Gastelteam. Deze laagdrempelige presentatievorm wordt erg gewaardeerd door onze klanten”. Het sociale aspect staat bij het team hoog in het vaandel en niet alleen online. “Wij zijn oprecht geïnteresseerd in onze klanten. Dat maakt deze baan zo leuk, en om die reden heb ik destijds voor dit vak gekozen. De omgang met de mensen, de persoonlijke aandacht en service. Ik denk dat hierin onze kracht schuilt”. Precies daarom ziet Van Poppel online shopping niet als concurrentie. Het familiebedrijf, dat dateert uit 1929 is een begrip in Etten-Leur. Met de damesmodezaak in het Winkelcentrum als bakermat, uitgegroeid met deze modezaak en een outletstore om de hoek. Ankie Van Poppel over het nadeel van haar werk: “Zo veel moois… Telkens als de nieuwe collectie binnenkomt moet ik me inhouden met alles te willen kopen”. De Prinsenbeekse is helemaal weg van de lange plissérok. “Ik heb ‘m in verschillende kleuren." Dit najaar staan volgens de styliste de groen- zand- en bruintinten centraal. Tussen de bedrijven door wordt dagelijks uitgepakt, geprijsd, ingehangen en dragen de dames zorg voor een modieuze etalage. In haar vrije tijd is de verkoopster te vinden in de sportschool: “Minstens drie keer per week, voornamelijk fitness”. Zij vervolgt: “En na sluitingstijd pakken we wel eens afzakkertje in het Winkelhart. We hebben een gezellig team bestaande uit dames en de broers Patrick en Ronald die op de herenafdeling staan”. Deze broers behoren tot de derde generatie Van Gastel.

DIGITALE KRANT





NIEUWSBRIEF


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief




<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=div-gpt-ad-1516714773437&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=internetbode.nl/halderberge&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>