Afbeelding

Horeca in Halderberge bundelt haar krachten

Door: Johan Wagenmakers Algemeen

HALDERBERGE - De horecagelegenheden in onze gemeente die take away maaltijden verkopen trekken, op initiatief van Randy Mollen van restaurant D’n Halder in Hoeven, vanaf deze maand gezamenlijk op. In een wekelijkse, paginagrote advertentie presenteren zij zich, met steun van de Economische Koepel Halderberge (EKH) en Horeca Nederland onder de vlag van Take Away Horeca Halderberge als één geheel.

De per 1 juni door de EKH opgestarte kortingsbonnenactie om de lokale winkelier en ondernemer te steunen is onlangs verdubbeld en verlengd tot 15 december. Daardoor worden de deelnemende bedrijven nog eens extra ondersteund. Op initiatief van Randy Mollen, die binnen de EKH de horecabranche vertegenwoordigt, is er og een andere actie opgestart. “In het voorjaar tijdens de eerste lockdown zijn vele restaurants afzonderlijk al gestart met afhaalmaaltijden,” vertelt hij. In samenwerking met Horeca Nederland en financiële steun van de Economische Koepel Halderberge hebben we onze krachten nu gebundeld. Door gezamenlijk op te trekken hopen we meer zichtbaar te worden en de klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.”

Enthousiasme

“Vanaf begin november staat er wekelijks een paginagrote advertentie in de Halderbergse Bode waarin telkens zes deelnemers zich presenteren en de af te halen menu’s en overige voorwaarden vermeld worden. De aanbiedingen zullen bovendien regelmatig wisselen. Daarnaast gebruiken de ondernemingen hun eigen social media kanalen én delen ze deze met elkaar. Het enthousiasme om mee te doen is groot. Iedereen die nu een take away restaurant in Halderberge heeft, is intussen benaderd en mag aansluiten,” gaat Randy verder. “Als de reacties van de mensen positief zijn gaan we hier in elk geval gedurende de sluiting van de horeca mee door. Ik verwacht zelf dat we ook met kerst nog gesloten zijn, dus het zou fijn zijn dat we dan op deze manier nog couverts kunnen verkopen.”

Bekendheid

“De Halderbergse horeca heeft alle steun nodig,” zegt Wim Hofstede die de communicatie voor Take Away Horeca Halderberge voor zijn rekening neemt. “Het idee met deze samenwerking is zeker om het Halderbergs te houden. November is wat ons betreft take away maand, met extra aandacht en ondersteuning voor de lokale horecabedrijven. Op deze manier willen we meer bekendheid geven waar en wat er af te halen is en wat het kost. In totaal zijn er zo’n 14 tot 15 ondernemers die meedoen. Alle kernen doen mee, behalve Stampersgat want daar zit niks.”

Kerstmis

Op professionele wijze wordt de menukaart gepubliceerd, kan men zien wie er meedoen en wat de prijzen en verdere condities zijn. “Iedereen doet graag mee en gaat daarbij van eigen kracht uit. Het is een extra promotie, de kosten worden gezamenlijk gedragen en de zichtbaarheid wordt vergroot. Afhankelijk van de respons en de reacties loopt de actie door tot en met kerstmis. Wat het met het virus en de maatregelen allemaal gaat doen weten we nog niet. Het siert de Halderbergse horeca om op deze manier samen te werken en als één front naar buiten te treden,” merkt Wim tot slot op.



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief