Afbeelding
Foto: F

Ton Bus: ‘De winkelbel gaat niet en dat is toch vreemd’

Door: Johan Wagenmakers Algemeen

Voor Ton Bus (55) uit Oud Gastel is de huidige situatie zeker even wennen. Samen met zijn broer Pieter is hij eigenaar van Bus Woninginrichting. “Hoewel het bij ons zeker niet helemaal stil ligt, hebben we zo’n sluiting nog nooit aan de hand gehad. De winkelbel gaat niet en dat is toch vreemd. Omdat we geen klanten in de winkel kunnen ontvangen gaan we nu veel meer naar klanten toe.”

“Bestellingen van voor de lockdown worden door onze leveranciers gewoon aangeleverd en leveren wij uit. Denk daarbij aan bankstellen en grotere meubelen. Nieuwe bestellingen blijven zolang de winkel dicht blijft uit, want het meubelgedeelte moeten mensen zien en voelen,” verklaart hij. Toch maakt Ton nog steeds volledige werkdagen en heeft hij nog geen gebruik van allerlei regelingen hoeven te maken. “Vergeleken bij de schoenen-en kledingbranche mogen wij zeker niet klagen, omdat het woningtextiel nog prima loopt. Via mijn mobiel komen er veel vragen binnen voor bijvoorbeeld het opmeten van gordijnen en het afgeven van stalen. Daar heb ik veel afspraken voor staan. Op deze manier generen we iedere week nog omzet, ook voor ná de sluiting, maar het mag zeker ook voor ons niet te lang gaan duren want ik verwacht over een week of zes wel een dip.” Verkopen via internet is niet passend bij Bus Woninginrichting. “Wij hebben een ander type klant en bovendien kunnen we dan niet de service geven die men van ons gewend is. Stel dat er dan iets is met een relaxstoel die we in Groningen hebben laten afleveren.”



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief