Kruising A58 met Sloeweg in Vlissingen weekeinde dicht, omleidingen met extra reistijd

Kruising A58 met Sloeweg in Vlissingen weekeinde dicht, omleidingen met extra reistijd

VLISSINGEN - Rijkswaterstaat vernieuwt de verkeersregelinstallatie op de kruising van de snelweg A58 met de Sloeweg in Vlissingen. De hele kruising is dicht van vrijdag 11 december 19.00 uur tot maandagochtend 14 december 5.00 uur. 


Verkeer van en naar Vlissingen wordt omgeleid via gele borden. Weggebruikers dienen rekening te houden met langere reistijd.

Omleidingen

Verkeer op de A58 richting Vlissingen wordt omgeleid vanaf afslag 39 (Middelburg-centrum) en rijdt via de Schroeweg, Poelendaelesingel en de N661 naar de N288 in Vlissingen. Verkeer richting Oost-Souburg neemt afrit 39 en wordt via de Torenweg in Middelburg omgeleid. Verkeer richting Ritthem neemt afrit 39 en volgt de omleiding via de N254 en N662.

Verkeer vanuit Oost-Souburg en Ritthem richting Bergen op Zoom kan via toerit 40 (Ritthem) naar de A58 rijden. Verkeer vanuit Oost-Souburg en Ritthem richting Vlissingen rijdt via toerit 40 (Ritthem) naar afrit 39 (Middelburg-centrum) en vervolgens door Middelburg naar de N288.

Verkeer op de N57 vanuit het noorden wordt omgeleid via de A58 en afrit 37 (Arnemuiden) en gaat vervolgens terug naar afrit 39 (Middelburg-centrum).

Verkeer vanuit Vlissingen naar Oost-Souburg rijdt via de N661 richting Middelburg en neemt daar de Poelendaelesingel, Schroeweg en Torenweg. Verkeer vanuit Vlissingen richting Bergen op Zoom rijdt via Middelburg naar de A58.

Doorstroming

De huidige verkeersregelinstallatie is aan het einde van haar levensduur en wordt volledig vervangen. “Het nieuwe systeem regelt het verkeer efficiënter en nauwkeuriger en is beter afgestemd op het verkeersaanbod van tegenwoordig”, vertelt een woordvoerder van Rijkswaterstaat. “Dit zorgt voor een betere doorstroming van het verkeer op de kruising.”

Het werk bestaat uit onder meer het vervangen van de portalen en verkeerslichten, het aanbrengen van nieuwe detectielussen en plaatsen van filemeldborden. “De lussen meten hoeveel auto’s er komen aanrijden. Als er geen auto’s zijn, hoeven verkeersdeelnemers bij andere verkeerslichten niet nodeloos te wachten.” 

De nieuwe installatie is volgens Rijkswaterstaat ook toegerust op ontwikkelingen in de toekomst.

 



NIEUWSBRIEF


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief




CustomHtml_6