Afbeelding
Foto: Remko Vermunt

Sandra Versteegen is de nieuwe directeur van Roosendaal Citymarketing

Door: Remko Vermunt Algemeen

ROOSENDAAL - De 55-jarige Sandra Versteegen uit Breda is sinds 1 december de nieuwe directeur van Roosendaal Citymarketing. Daarmee neemt ze het stokje over van Roland Jurriëns die vanaf het begin de kar heeft getrokken. "Mensen van buiten Roosendaal hebben niet altijd een positieve blik op de gemeente, maar dat is voor mij een mooie uitdaging. Roosendaal heeft namelijk enorm veel kansen."

Roland Jurriëns heeft als kwartiermaker de basis uitgezet voor Roosendaal Citymarketing, maar dat heeft hij altijd gedaan om het later over te kunnen dragen aan iemand anders. "Ik ben klaar met mijn opdracht en ga door naar mijn volgende klus. Wetende dat er het afgelopen jaar een team van professionals is aangesteld dat is uitgekozen op inzet, wijsheid, humor en vakkennis, laat ik het citymarketingbureau met een gerust gevoel achter", stelt Jurriëns. Dat team van professionals bestaat uit vier vrouwen die acht maanden geleden zijn aangesteld om het citymarketingbureau verder op te bouwen. Eén daarvan is Sandra Versteegen. Ze werd aangenomen als Senior Marketeer, maar groeit nu door naar de functie van directeur.

Rode draad

Sandra is geboren als detailshandelsdochter en ging in 1989 al aan de slag bij het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen. Daar is de basis gelegd voor hetgeen ze de daaropvolgende jaren ging doen. "Hoe krijg je mensen naar een land of stad? Die vraag probeer ik sindsdien steeds te beantwoorden", legt ze uit. Later deed ze dat ook als zelfstandige voor hotels, steden en natuurgebieden. "De rode draad daarbij was steeds: hoe krijg ik meer mensen ergens naartoe en welke mensen wil ik dat daar naartoe komen?" In de gemeente Roosendaal ziet ze een mooie uitdaging. "Want Roosendaal heeft het niet altijd makkelijk. Het heeft niet het beste imago, maar er zijn enorm veel kansen om de stad positief op de kaart te zetten."

Grijze stad

De afgelopen maanden is daar al hard aan gewerkt. "Hoe zorgen we ervoor dat Roosendaal een leefbare stad blijft? Jongeren trekken steeds meer naar grotere steden, maar we willen voorkomen dat Roosendaal een 'grijze' stad wordt", legt Versteegen uit. Daarom ziet zij het, samen met haar team, als doel om ondernemende jongeren juist naar Roosendaal te trekken én te behouden voor de toekomst. Maar om dat te realiseren moet er een positief beeld ontstaan van Roosendaal. "Dat betekent dat er voorzieningen moeten zijn voor jongeren, woningen, werk en evenementen." De komst van de Associate Degrees Academie is daar een goed voorbeeld van. "Jongeren komen voor een opleiding naar Roosendaal. Ze lopen hier stage en krijgen misschien ook hier werk. Als het goed is, komen ze hier ook wonen en gaan ze hier leven."

Hartverwarmend Roosendaal

Citymarketing Roosendaal gaat er niet zelf voor zorgen dat die woningen en voorzieningen er allemaal zijn, maar gaat vooral marketingcampagnes voeren en verbindingen leggen tussen verschillende partners "We willen er vooral voor zorgen dat inwoners trots worden op hun stad en dat positief uitdragen. Dat doen we bijvoorbeeld met onze campagne Bereik het in Roosendaal, waarbij we laten zien dat Roosendaal een stad is waar dromen en ambities waargemaakt worden." Vanaf 6 december start Citymarketing Roosendaal, samen met partners, met nog een nadere campagne 'Hartverwarmend Roosendaal'. "Daarmee onderscheidt Roosendaal zich van de grotere steden. Hier is het nog persoonlijk en de mensen zijn gastvrij. Dat is iets om trots op te zijn en hoe mooi is het om dat tijdens de kerstdagen uit te dragen."

Sandra hoopt dat ondernemers en inwoners ook zelf met dit thema aan de slag gaan. "Denk bijvoorbeeld aan inwoners die iets doen voor eenzame ouderen tijdens Kerstmis of ondernemers die iets kleins aanbieden aan hun klanten." Daarnaast worden er ook vanuit Collectief Roosendaal kerstmutsen uitgedeeld door de Kerstman met daarop 'Hartverwarmend Roosendaal'. "Zo willen we Roosendaal positief op de kaart zetten. Er zijn veel mensen bezig met de stad, maar we moeten proberen daar meer samenwerking in te krijgen. Zo maken we samen de stad nog mooier."



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief