Tygo van Dongen en Lot van Baal slaan een balletje met Wim Vromans en Bert Bakkeren
Tygo van Dongen en Lot van Baal slaan een balletje met Wim Vromans en Bert Bakkeren Foto: Remko Vermunt

Hockeyclub De Pelikaan verwelkomt nieuwe sponsor: ‘Moeilijke tijd voor ons’

Door: Remko Vermunt Algemeen

ROOSENDAAL - De hockeycompetities 2020/2021 voor alle teams behalve de Hoofdklassen zijn per direct beëindigd. Dat besluit heeft de KNHB onlangs bekendgemaakt aan alle hockeyverenigingen. Dat geldt dus ook voor de Roosendaalse hockeyvereniging RMHC De Pelikaan. Een flinke domper voor de hockeyclub die in 2023 het 90-jarig bestaan gaat vieren.

“Onze horeca is nu al voor lange tijd gesloten en dat maakt het voor een club zoals die van ons wel moeilijk”, stelt voorzitter Wim Vromans. “Juist die derde helft zorgt normaal ook voor inkomsten voor de club.” Gelukkig kon Vromans afgelopen week een nieuwe sponsor verwelkomen. Het Roosendaalse bedrijf Inofec heeft een contract met de club getekend voor 3,5 jaar, oftewel drie seizoenen. “We zijn ongelooflijk blij met de sponsoren. We zijn een echte familieclub waar plezier hoog in het vaandel staat, maar we hebben ook ambities op sportief vlak. Onze Heren 1 en Dames 1 spelen in de Tweede Klasse en we zouden misschien zelfs naar de Eerste Klasse kunnen.”

Door de nieuwe samenwerking is het voor De Pelikaan nog steds mogelijk om de hockeysport in de regio te bevorderen. “We willen daarnaast ook onze maatschappelijke verantwoordelijkheid pakken.” Zo werkt De Pelikaan bijvoorbeeld samen met CIOS-studenten, maar het clubhuis werd bij de verkiezingen ook gebruikt als stembureau. “We proberen echt ons steentje bij te dragen aan de Roosendaalse samenleving.” Dat wordt gezien en gesteund door Roosendaalse bedrijven. “Daarom willen we straks, als de coronamaatregelen het toelaten, ook een soort businessclub opzetten. Er komen veel ondernemers over de vloer en die willen we meer met elkaar in contact brengen.”

Dat is voor Bert Bakkeren, algemeen directeur van Inofec, dan ook goed nieuws. “Wij willen onze bekendheid in Roosendaal flink vergroten. Dat doen we nu door mouwsponsor te worden én met de reclameborden bij de dug-outs met teksten zoals ‘Dat zit goed, terug in je hockey en wij zijn fan’, maar we willen bijvoorbeeld ook iedere week een sponsor, vrijwilliger of speler in het zonnetje zetten.”



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief