Foto: Elly Damen

Meiden Pastabar maken kalender in strijd tegen kanker

WOUW - De dames van de Pastabar in Wouw zetten zich in voor KWF Kankerbestrijding door een eigengemaakte verjaardagskalender met de slogan ‘tegen kanker, voor het leven’ te verkopen. De kalender is te koop bij de Pastabar. Daarnaast is het mogelijk om via hun pagina op de website van KWF te doneren.  


In de kalender staan onder andere ‘spannende, pikante’ foto’s van de vrouwen, vertelt Eline Rijstenbil, manager van de Pastabar uit Wouw. ‘’Maar het is niet dat we er volledig bloot in voorkomen, dan zou het werk wat ongemakkelijk voor ons worden’’, vertelt ze. ‘’Het is geen erotische kalender. Er staan ook foto’s in waar we het shirt van KWF dragen, die de organisatie ons gestuurd had.’’ Met de foto’s willen ze laten zien dat ze ‘leuk zijn’. ‘’Ook laten we zien dat we allemaal vrouw zijn, en dat uitstralen.’’ 

De dames organiseren deze actie omdat ze zelf allemaal iemand kennen die kanker heeft, of het heeft gehad. ’’Kanker is een ziekte die ons allemaal raakt, het ontwricht je leven. Of je het nu zelf hebt, of iemand om wie je geeft’’, leggen de meiden uit. ’’De moeder van één van ons heeft zelf borstkanker, dat maakt het natuurlijke extra persoonlijk’’, vertelt Eline. Alle foto’s zijn in de Pastabar zelf gemaakt. 

Oorspronkelijk wilde de meiden van de Pastabar iets doen met Pink Ribbon, de actie die aandacht vraagt voor borstkanker, maar ze besloten toen een verjaardagskalender voor december te laten maken. ‘’Wij kennen ook andere mensen die al ooit eens een kalender lieten maken. Dat is eigenlijk een beetje hoe we op het idee zijn gekomen’’. Elke december zet de bar zich namelijk in voor het goede doel. ‘’Vorig jaar hielden wij een actie voor de voedselbank. Toen is het ons gelukt om honderdtwintig lasagnes aan hen te doneren.’’ 

Eline zegt dat hun actie goed gevallen is in de omgeving. ‘’Veel mensen vertellen dat ze het leuk vinden dat wij zo’n actie doen’’, vertelt ze. ‘’Ook jongens die we kennen van Cluzona, de voetbalclub in Wouw, reageerde er positief op.’’  Of de bar ooit nog meer kalenders laat maken, weten ze nog niet. ‘’Maar het lijkt me zeker leuk om ooit weer zo’n kalender te laten maken, vooral voor zoiets moois als dit.’’  

Bij het plaatsen van de actie moest het restaurant een minimaal bedrag invoeren als doelstelling. ‘’Wij vulde een globale schatting van 1000 euro in. Hoe meer, hoe beter natuurlijk, maar wij verwachten wel minimaal 3500 euro binnen te halen. Wij zitten nu al op de 300 euro aan donaties door onze pagina. We verkopen zo’n vijftig kalenders bij de bar, die ieder zeventien euro kosten. Met dat geld moeten we die 3500 sowieso aantikken.’’ Per kalender wordt zo’n tien tot twaalf euro gedoneerd aan het KWF, het overige geld gaat naar de kosten om het te laten drukken. 

 
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=div-gpt-ad-1516715234500&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=internetbode.nl/roosendaal&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>



NIEUWSBRIEF


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief