Hans Heeren voor zijn winkel Het Kaashuis Roosendaal in de Passage. FOTO: RENÉ BRUIJNINCX
Hans Heeren voor zijn winkel Het Kaashuis Roosendaal in de Passage. FOTO: RENÉ BRUIJNINCX Foto: Rene Bruijninckx

Assortiment kazen krijgt prominente plaats in Het Kaashuis

Door: Janny Mathijssen Bedrijvig Nieuws

ROOSENDAAL – Het Kaashuis in de Passage is van 10 tot en met 15 november gesloten. In die periode wordt met name het interieur van de winkel danig veranderd en zal ook de kleurstelling worden aangepast. Met name het assortiment kazen krijgt een prominente plaats in de winkel.

DOOR RENÉ BRUIJNINCX

Eigenaar Hans Heeren heeft duidelijk voor ogen wat hij wil en op welke wijze hij dat vorm wil geven. Hij hoeft dat niet aan papier toe te vertrouwen, omdat hij het complete plaatje in zijn hoofd heeft zitten. Dat sommigen daar wat zenuwachtig van worden deert hem niet. Hij weet wat hij wil en het is, net als de afgelopen 23 jaren, altijd goed gekomen.

Aanleiding
"De belangrijkste reden om het interieur van mijn zaak te veranderen is de prominente plaats die kaas in ons assortiment al inneemt, maar ook de wens om dat nog meer te benadrukken. Als Kaashuis Roosendaal willen we daar het accent leggen", verwoordt Hans Heeren de verandering en verbouwing van zijn interieur. "Het uitzonderlijke van die kazen is dat ze het resultaat zijn van gedreven vakmanschap en ook op natuurlijke wijze zijn gerijpt. De versheid en kwaliteit van al onze producten dragen bij tot een culinaire beleving". Dat die beleving niet alleen door de producten zelf komt, maar ook dankzij de vriendelijke en vakkundige adviezen van zijn personeel, onderstreept Hans tijdens het gesprek herhaaldelijk.

Inspiratie
"Voordat ik mijn plannen vorm geef, laat ik me inspireren door wat collega's in dezelfde branche voor hun winkel bedenken", geeft Hans het begin van zijn zoektocht aan. "Ik heb in heel wat steden in Nederland gewinkeld en veel ideeën opgeslagen. Daarna combineer ik die indrukken met mijn eigen wensen en kom zo tot een gewenste winkelindeling". Het resultaat daarvan zal vanaf 16 november te bewonderen zijn. "In ieder geval komt het accent nog meer te liggen op ons uitgebreide kaasaanbod. En zoals Hans dat al jaren doet, laat hij zijn klanten kennis maken met nieuwe producten door ze van al dat lekkers te laten proeven".

Trendvolger
Hans Heeren geeft aan dat hij een trendvolger is. "Niet alleen het koopgedrag van mensen verandert, maar ook de keuzes die ze maken. Lag de nadruk een aantal jaren op een goed glas wijn met verschillende kaassoorten, tegenwoordig is de combinatie van bier en kaas ook een vanzelfsprekendheid". Hij verwijst tevens naar de aanpassingen die je moet doen om het je klanten continu naar de zin te maken. "We hebben een vast team van medewerkers, die samen een grote familie vormen en al jaren bij mij werkzaam zijn. Veel van onze klanten vinden dat een belangrijke bijkomstigheid. Niet alleen vriendelijk geholpen worden, maar ook nog eens luisteren naar wat onze klanten met ons willen delen, staat bij ons hoog in het vaandel". Hans geeft aan dat de basis van zijn bedrijf daar altijd op gestoeld is geweest. "Ik heb mensen die al 23 jaar bij mij in de zaak werken en met hart en ziel betrokken zijn. Dat zijn de beste visitekaartjes die je jezelf kunt wensen".

Het Kaashuis
Passage 18 – 20, 4701 AP Roosendaal, 0165- 555355; Facebook.com/kaashuisroosendaal
www.kaashuisroosendaal.nl
 



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief