Afbeelding

Rosada verandert naam in Designer Outlet Roosendaal

Door: Remko Vermunt Algemeen

ROOSENDAAL - Designer Outlet Rosada gaat verder onder een nieuwe naam. Vanaf heden heet het outlet centre Designer Outlet Roosendaal. Dat is afgelopen week bekendgemaakt door de McArthurGlen Group, eigenaar van het outletcenter bij knooppunt De Stok.

De naamswijziging is naar eigen zeggen de 'volgende stap in de ontwikkeling van het centre'. In 2017 werd het outletcenter in Roosendaal overgenomen door de McArthurGlen Group en sindsdien timmert het hard aan de weg. Zo kon men het afgelopen jaar 11 procent meer bezoekers verwelkomen, waardoor de teller nu op ongeveer 1,5 miljoen staat. Daarnaast is het leegstandspercentage binnen Rosada afgenomen van 25 naar 14 procent door de komst van merken zoals, Samsonite, Nikkie en Karl Lagerfeld. Dit jaar opent ook Tommy Hilfiger een winkel in Rosada en er zijn plannen voor het toevoegen van een vestiging van een zeer bekende restaurantketen.

Groeien

Dit alles moet er voor zorgen dat Designer Outlet Roosendaal de komende twee jaar uit kan groeien van 1,5 miljoen bezoekers per jaar naar twee miljoen bezoekers. Op de lange termijn, vijf tot zeven jaar, zet men zelfs in op drie miljoen bezoekers per jaar. "Wij richten ons op alle mensen die binnen 60 tot 90 minuten rijden bij Designer Outlet Roosendaal kunnen staan en dan praat je over een populatie van ongeveer twintig miljoen mensen", stelt Pieter van Voorst Vader, namens de McArthurGlen Group. "Dat zijn heel veel potentiële klanten." Om die groei te realiseren wil men onder andere meer gaan samenwerken met de ondernemers op De Stok. "Veel outletcentra zijn jaloers op ons, omdat wij allerlei vrijtijdsbestedingen naast ons hebben liggen", stelt François Peeters namens Designer Outlet Roosendaal. "Deze naamswijziging versterkt dan ook niet alleen onze band met Roosendaal, maar is ook onderdeel van onze gezamenlijke missie om de grootste winkel- en vrijetijdsbestemming van de regio te zijn."

Uitbreiding

In de toekomst zou Designer Outlet Roosendaal graag nog verder uitbreiden. Zo is er onder andere de mogelijkheid om de parkeergarage (P1) met twee verdiepingen te verhogen én op de locatie van P2 is er de mogelijkheid om extra winkels toe te voegen. "Designer Outlet Roosendaal is nu 23.000 vierkante meter groot en we zouden daar graag nog vijf- of zesduizend vierkante meter aan toevoegen." Maar, volgens Pieter van Voorst Vader, is het nu eerst de bedoeling om ervoor te zorgen dat de huidige winkels een succes zijn. "Daarna willen we de horeca verbeteren met onder andere de komst van een bekend restaurant in de zomer." Daarna wil het outlet centre verder uitbreiden. "Dan moet je niet denken aan namen zoals Gucci of Prada, maar bijvoorbeeld aan Vans, The North Face en Timberland."

Verbinding binnenstad

Wethouder Cees Lok is in ieder geval blij met de naamswijziging en staat ook positief tegenover een eventuele uitbreiding. "Wij zijn als gemeente druk bezig met citymarketing en het vergroten van onze naamsbekendheid als stad. Deze naamswijziging draagt daar zeker aan bij." Om ook de binnenstad te laten profiteren van die verwachte extra bezoekers, wordt er volgens wethouder Lok hard nagedacht over het creëren van een vaste verbinding tussen de binnenstad en het outlet centre. "We denken dat dat geen normale autobus moet zijn, maar iets leuks waar vooral kinderen graag in willen. Want, als kinderen willen, dan gaan papa en mama vanzelf mee." In het verleden is wel eens gesproken over een kabelbaan tussen De Stok en de binnenstad, maar daar is (nog) geen sprake van. "Dat is iets van de lange adem", stelt wethouder Lok. "Al zijn de ondernemers die daarmee bezig zijn, al wel een stapje dichterbij." Wat het dan wel precies gaat zijn en wanneer deze verbinding van start gaat, is nog onduidelijk. "Maar we verwachten daar op de korte termijn meer over te kunnen zeggen."



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief