Enzo van Tichelt, eigenaar en uitbater van brasserie De Pastorie: 'Klagen doen we niet, we zijn al blij dat we allemaal gezond zijn'
Enzo van Tichelt, eigenaar en uitbater van brasserie De Pastorie: 'Klagen doen we niet, we zijn al blij dat we allemaal gezond zijn' Foto: Corine Roks

Horecaman Enzo van Tichelt ziet uit naar de dag dat hij de deuren weer kan openen

Door: Addo Sprangers Algemeen

SPRUNDEL - Enzo van Tichelt, eigenaar en uitbater van brasserie De Pastorie in Sprundel vindt de tweede lockdown voor de horeca wel begrijpelijk. Met de ervaring uit de eerste verplichte sluiting was het voor hem en zijn kok de tweede keer wat gemakkelijker schakelen. Direct werd wederom ingezet op afhaalmaaltijden, en dat vijf dagen per week.

“Van woensdag tot en met zondag kunnen klanten per mail hun bestelling tot 15.00 uur doorgeven. De dinerkaart staat online en naast een voor- en hoofdgerecht hebben gasten de keuze uit desserts, smoothies en een goede wijn,” aldus de horecaondernemer. “Ons vispannetje en de spareribs worden vaak besteld. We hebben ingezet op lekkere maaltijden en niet op culinaire hoogstandjes. Eerlijk, het is niet leuk, wij zien onze klanten ook liever in het restaurant. Maar de verplichte sluiting om tien uur die aan deze tweede lockdown vooraf ging, dat was pas lastig.

Contact met gasten

“De omzet is nu wat minder maar door de afhaalservice draaien we redelijk. Daarnaast is het een leuke manier om in contact te komen met onze gasten. We maken afspraken over het ophaalmoment. Dit werkt voor ons prettig maar ook zeker voor onze gasten.” Hij vervolgt: “We zien uit naar de dag dat we onze deuren weer kunnen openen en onze gasten in het restaurant of op het terras kunnen verwelkomen. Nu, met de tweede lockdown, gaat dat helaas niet en moeten we nog even geduld hebben. Maar klagen doen we niet, we zijn al blij dat we allemaal gezond zijn.” 



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief