Afbeelding

Stemperiode Rabobank Clubkas Campagne binnenkort van start

Bedrijvig Nieuws

RUCPHEN - Tot 1 maart konden verenigingen en stichtingen zich aanmelden voor deelname aan de Rabobank Clubkas Campagne. Het resultaat: 330 aanmeldingen uit de 15 kernen van het werkgebied van Rabobank De Zuidelijke Baronie. Ongeveer 320 deelnemers voldoen aan de criteria en voorwaarden voor deelname aan deze actie.

De bijna 23.000 leden van Rabobank De Zuidelijke Baronie mogen vanaf 6 tot en met 18 april hun stemmen uitbrengen: daarmee verdelen zij het budget van € 75.000,- onder de deelnemers. Een krachtige ‘extra’ voor het lokale verenigingsleven, dat zo belangrijk is voor de leefbaarheid en vitaliteit van de lokale gemeenschap.

Van stemmen tot en met uitslag Medewerkers van de bank zijn druk in de weer om de stemperiode gesmeerd te laten verlopen, daarbij geadviseerd door een groep ledenraadsleden. Walter van Dinther, directievoorzitter van de bank : ‘Begin april ontvangen alle leden van Rabobank De Zuidelijke Baronie per post een persoonlijke brief. Daarin nodigen wij hen niet alleen uit om hun stemmen uit te brengen, maar ook om deel te nemen aan één van de ledenbijeenkomsten. Deze vindt in Zundert plaats op maandag 9 mei in ‘Kir Royal’ in Schijf. Aan het slot van deze informatieve en gezellige ledenavond, maken we namelijk de uitslag van de Rabobank Clubkas Campagne in het rayon Rucphen bekend. Zowel het stemmen zelf als de bijeenkomst zijn zeker de moeite waard!’

Snel en gemakkelijk stemmen én aanmelden De leden van Rabobank De Zuidelijke Baronie kunnen via internet stemmen én zich aanmelden voor de bijeenkomst. ‘Het wijst zich eigenlijk vanzelf: in de persoonlijke brief met stemcode staat een korte uitleg. Omdat er veel deelnemers zijn, hebben we handige hulpmiddeltjes in de stemsite ingebouwd. Daarmee kunnen leden snel en gemakkelijk hun favoriete clubs vinden. Ieder lid mag 5 stemmen uitbrengen, maximaal twee stemmen op één deelnemer. Onze ledenraad koos voor deze aanpak, om zo meer verenigingen een kans te geven op een deel van dit budget. Want alle clubs - groot én klein - verdienen een kans’, aldus Walter van Dinther.

Vernieuwd én vertrouwd Rabobank De Zuidelijke Baronie organiseert voor de eerste keer de Rabobank Clubkas Campagne. Bart Poppelaars, ledenraadslid en lid van de werkgroep Rabobank Clubkas Campagne: ‘Na afloop van deze campagne evalueren we of we ons doel bereikt hebben. Ons uitgangspunt is dat we met de Rabobank Clubkas Campagne de band tussen de bank, haar leden en de lokale gemeenschap extra willen versterken. Een nieuwe aanpak, waarvan we denken dat deze goed past in de tijd van nu. We kijken voortdurend of we de wijze, waarop we het lokale verenigingsleven ondersteunen, kunnen vernieuwen en verbeteren. Maar wel op zo’n manier dat de Rabobank vertrouwd is en blijft binnen de lokale gemeenschap: daar doen we het samen voor!’ Walter van Dinther test de stemsite.



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief