Drie ondernemersverenigingen zijn als lid toegetreden tot de stichting.
Drie ondernemersverenigingen zijn als lid toegetreden tot de stichting.

STBB en Thoolse detailhandel slaan handen ineen

Door: Vera de Geus Algemeen

THOLEN - Stichting Tholen Beter Bekend en drie Thoolse ondernemersverenigingen gaan intensief samenwerken. De voormalige winkeliersverenigingen van Sint-Maartensdijk, Sint-Annaland en Tholen zijn als lid toegetreden tot de stichting. “Dit eerste jaar dient als pilot en heeft als doel om de Thoolse detailhandel gemeente breed te profileren”, zo laat men weten.

“Onder de vleugels van de stichting is het de bedoeling toe te werken naar een algehele versterking van deze sector. De stap om ook de overkoepelende detailhandel te bedienen past heel goed in de totaal aanpakvan de stichting en haar doelstelling om in 2027 te bereiken dat er 5% meer toeristen naar Tholen komen, 5% meer inwoners wonen en 5% meer werkgelegenheid is.”, aldus het bestuur. Bij de oprichting van Stichting Tholen Beter Bekend lag de focus volledig op de toeristische-recreatieve sector maar daar is verandering in gekomen.

Streekproducten

“We hebben de wind mee gehad in 2020 en door de vele activiteiten van ons marketingteam is het een ander in een stroomversnelling terecht gekomen”, aldus stichtingsvoorzitter Emile Hirdes. Ook voor dit jaar liggen er mooie plannen. “Zomaar een greep: de verkooppunten van Thoolse streekproducten helpen om hun vindbaarheid te vergroten en het stimuleren van meer samenwerking en gemeentebrede promotie van de Thoolse detailhandel. Het promoten van bouwkavels en hulp bieden bij het promoten van de woningvoorraad. Vooral woningzoekenden buitende gemeente zijn de doelgroep. Hierdoor blijft de gemeente Tholen groeien. Een ander actiepunt is tezorgen voor meer rustpunten langs de fiets- en wandelroutes. Door het wegvallen van VVV Zeeland gaat het marketingteam die rol gedeeltelijk invullen.” 



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief