Emile Hirdes en wethouder Frank Hommel presenteerden in mei 2018 de vernieuwde website.
Emile Hirdes en wethouder Frank Hommel presenteerden in mei 2018 de vernieuwde website. Foto: Remko Vermunt

Stichting Tholen Beter Bekend boekt successen

Door: Vera de Geus Algemeen

THOLEN - Stichting Tholen Beter Bekend kan terugkijken op twee vruchtbare jaren. Er wordt volop geïnvesteerd in het eiland en dat is niet onopgemerkt gebleven. Alleen al het laatste jaar steeg het ledenaantal van twintig naar maar liefst zeventig. Ook komend jaar gaan alle partijen inzetten op het vergroten van de bekendheid van de gemeente Tholen om zo op termijn de doelstelling van 5% meer inwoners, 5% meer werkgelegenheid en 5% meer toeristen te behalen. "Door de inspanningen en de mooie plannen voor de toekomst is er alle vertrouwen dat deze doelstelling gehaald wordt", aldus het stichtingbestuur.

De Stichting Tholen Beter Bekend is in februari 2016 opgericht om de gehele gemeente Tholen beter op de kaart te zetten. En met succes, want zo kwam de gemeente Tholen bijvoorbeeld al landelijk 'in the picture' tijdens de opening van het kreeftenseizoen. Sinds september 2017 is de Stichting Tholen Beter Bekend uitgebreid met een speciaal marketingteam, waardoor de stichting nog meer stappen kon gaan zetten. Dit team zette zich onder andere in om Tholen digitaal beter vindbaar te maken. "Mensen weten Tholen nu niet gemakkelijk te vinden. Er zijn ook weinig mensen die online op Tholen zoeken. Op de naam Zeeland wordt veel meer gezocht. Daar willen we gebruik van maken. Zo zorgen we dat als er straks gezocht wordt op 'wandelen of fietsen in Zeeland' dat Tholen dan bovenaan het lijstje komt te staan", legde de stichting eerder in de Bode al uit.

Marketingteam

Het marketingteam wil nog meer gaan realiseren en heeft om dat voor elkaar te krijgen de steun van het bedrijfsleven gezocht én gevonden. Het ledenaantal is dit jaar gegroeid van 20 naar 70. "Dit door persoonlijke gesprekken met ondernemers uit de diverse sectoren. Campings, restaurants, hotels en jachthavens zijn de leden van het eerste uur. Zij worden nu aangevuld door onder andere makelaars, projectontwikkelaars, winkeliers, schilders, installatiebedrijven, zakelijke dienstverleners, media en groot zakelijke ondernemers. Door hun bijdrages is het mogelijk dat we de promotie van de eilanden Tholen en Sint Philipsland op een kwalitatief hoog niveau continueren", zegt men.

Bouwgronden

STBB heeft ook grote plannen met eilandtholen.nl. "Die breiden we verder uit én we stimuleren de groei van het aantal volgers via de social mediakanalen. Met bijna 8.000 volgers is de Facebookpagina Eiland Tholen inmiddels de grootste in haar soort. Voor het nieuwe jaar komt de promotiefocus voor de sector recreëren te liggen op wandel- en fietsroutes. Bij wonen wordt expliciet gemeentelijke bouwgronden gepromoot in Poortvliet en Sint-Annaland, maar ook nieuwbouwprojecten en het bestaande woningaanbod in de kijker gezet. Voor de sector ondernemen ligt de nadruk op de verkoop van bouwkavels en het helpen bij het invullen van vacatures, hét probleem voor vele Thoolse ondernemingen", weet te stichting te vertellen. Ook gaat onder de vlag van Stichting Tholen Beter Bekend in 2020 een nieuwe Thoolse Gastheertraing van start, worden de Toeristische Informatiepunten verder uitgebreid en zijn er plannen voor een blog- en vlogtour. "Het uitbouwen van het Tholen Plein tijdens de Contacta staat ook op het wensenlijstje", zegt STBB.

Wie belangstelling heeft voor een vrijblijvend gesprek over het lidmaatschap, hoeft slechts een mailtje te sturen naar info@eilandtholen.nl of te bellen met Jack Westdorp op 06-53935773.



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief