Afbeelding

Ferry derde in onderzoek regionaal openbaar vervoer

Door: Peter Houtepen Algemeen

VLISSINGEN - De Westerschelde Ferry, de veerdienst tussen Vlissingen en Breskens, staat op de derde plaats van het hoogst gewaardeerde openbaar vervoer van 2019. Dat blijkt uit de OV-Klantenbarometer in het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek.

De veerdienst wordt beoordeeld met een rapportcijfer van 8,3. De Westerschelde Ferry maakt daarmee een flinke sprong ten opzichte van 2018, toen het cijfer een 7,9 was.

Vragenlijst

Het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek in het openbaar vervoer is voor de negentiende keer gehouden. In totaal hebben het afgelopen jaar 103.460 OV-reizigers tijdens 7.070 ritten de vragenlijst met ruim 30 vragen ingevuld. De top-3 van het hoogst gewaardeerde openbaar vervoer van 2019 bestaat uit het busvervoer op de Friese Waddeneilanden (8,6), de veerdienst Rotterdam–Dordrecht en Drechtsteden (8,4) en dus de veerdienst Vlissingen–Breskens (8,3).

Verbetering

In 2019 zijn bij de Westerschelde Ferry de terminals gerenoveerd, de schermen met informatie voor de reizigers vernieuwd, werden e-tickets geïntroduceerd, de betaalmogelijkheden uitgebreid en werd de website stevig onder handen genomen. Ook in 2020 wordt verder gegaan met verdere verbetering. Zo zal vanaf dit jaar het hoogseizoen, waarin wordt gevaren met twee schepen, met acht weken worden verruimd. Het hoogseizoen start dan vanaf 1 mei tot en eindigt op 20 september.

Reserveringssysteem

Tevens wordt de dienstverlening uitgebreid met de introductie van een reserveringssysteem. Klanten kunnen dan via de webshop een gegarandeerde plaats op een specifieke afvaart reserveren. Hiermee streeft de Westerschelde Ferry naar een verdere stijging van onze klanttevredenheid en naar de hoogtsgewaardeerd openbaar vervoerder van 2020.
 



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief