Vlissingen wil haar imago onder meer voor toeristen opvijzelen.
Vlissingen wil haar imago onder meer voor toeristen opvijzelen. (Foto: Annet Eekman )

Extern bureau onderzoekt imagoverbetering Vlissingen

VLISSINGEN - De gemeente Vlissingen laat zich door een extern bureau adviseren over het versterken van het imago van de stad. Dat rapport moet begin volgend jaar klaar zijn.


Om een breed gesteund promotieplan te kunnen maken, peilt het adviesbureau de komende maanden de mening van onder meer inwoners en ondernemers. 

Breed

De gemeente laat dit onderzoek voor citymarketing tegelijkertijd uitvoeren met het proces voor de nieuwe strategische visie voor de gemeente, omdat beide plannen raakvlakken hebben. “De strategische visie brengt doelen in beeld voor de toekomst van Vlissingen”, legt de Vlissingse wethouder Sem Stroosnijder uit. Aan de hand van die doelen bepaalt de gemeente wat zij met citymarketing wil bereiken. 

Het externe bureau zal de citymarketing niet uitvoeren, maar adviseert de gemeente straks hoe zij dit het beste kan vormgeven. “We huren een bureau in, omdat het een breed onderzoek is. Het heeft betrekking op veel verschillende terreinen.” De gemeente wil haar imago versterken om inwoners en toeristen aan te trekken, maar ook bedrijven. 

DIGITALE KRANT





NIEUWSBRIEF


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief




<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=div-gpt-ad-1516715808303&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=internetbode.nl/vlissingen&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>