Medioburgum-Walacra op de trap van het hotel met rechts de voorzitter met de beker en de daarbij horende oorkonde.

Medioburgum-Walacra valt in de prijzen

Sport en vereniging

VLISSINGEN - Dans- en Folkloregroep Medioburgum-Walacra is op het prestigeuze World Folklore Festival in Diano Marina, zo’n 30 km buiten San Remo in Italië, in de prijzen gevallen. Op een half puntje na de eerste prijs want die ging naar een groep uit Slovenië.

Medioburgum-Walacra vertrok op maandag 8 april naar San Remo. Na een voorspoedige reis na enkele files en verplichte stops arriveerden zij voor hun eerste stop in Chalon-sur-Saône waar zij overnachtten in Hotel St. Georges. De volgende morgen werd de reis voortgezet en na enkele stops bereikten zij rond 19.00 uur hun hotel, Villa San Guiseppe, in San Bartholomeo. Woensdagmorgen weer op tijd uit de veren voor een bezoek aan de Ezze-parfumfabriek. Na hier een uurtje te hebben rondgedwaald werd de reis voortgezet naar Monaco en Monte Carlo. Op het circuit van de Formule 1 hebben we de tunnel gepakt zij het dan met een iets lagere snelheid dan Max Verstappen die hier met een snelheid van 300 km per uur doorheen raast. In Monaco hebben we het aquarium van Jacques Cousteau bewonderd en tevens het museum. Ook hebben we een bezoek gebracht aan het Koninklijk Paleis. Donderdag was gepland voor optredens in San Remo maar helaas konden deze niet doorgaan i.v.m. de regen. Toen maar een tripje naar Cannes, zo’n 100 km verderop. Ook hier regen maar onze gids vroeg aan enkele knapen die aan het breakdancen waren op een muziektent of wij ook enkele dansjes mochten doen. Zij vonden dat een goed idee en na afloop werd er dan ook geapplaudiseerd. Zij gingen weer verder met hun show waarbij wij ook voor hun klapten. Helaas konden wij Cannes niet verder bezoeken. Zodoende werd de terugtocht aanvaard.

Vrijdag ging de voorzitter, Dingeman de Visser, vergezeld van zijn vrouw naar de receptie van de burgemeester van de gemeente Diano Marina waar San Bartholomeo onder valt. Het verplichte handjesgeven + cadeau in de vorm van een klomp gevuld met typische Zeeuwse producten. ‘s Middags het defilé door Diano Marina. Je kon merken dat het nog vroeg in het jaar was want er stonden niet zoveel mensen maar die er waren gaven ieder een groot applaus.

Om 16.00 uur dansen voor de jury. We waren als 4e aan de beurt en moesten na die tijd een hele poos wachten. Het liep gigantisch uit zodoende dat de prijsuitreiking pas om 21.00 uur was met het voornoemde resultaat. Terug naar het hotel en na een verfrissende nachtrust werd op zaterdag 14 april de terugreis naar Nederland aanvaard. In Freiburg hebben in het Novotel overnacht en toen verder. Zondag hebben we ook nog een bezoek gebracht aan Bastogne voor een langere stop. Hier hebben we geluncht tijdens een flinke sneeuwbui. Na de lunch door naar Familyland in Hoogerheide waar we hebben gedineerd. Rond 20.00 uur waren we weer thuis. En nu op naar Noorwegen op woensdag 12 juni.

Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief