Bram Beening.
Bram Beening. Foto: Bram Beening

‘De crisis prikkelt onze creativiteit’

Door: Eugene de Kok Algemeen

HOOGERHEIDE - Toen de coronacrisis vorig jaar maart begon blies hij de webshop meteen nieuw leven in. “Die hadden we niet meer, maar nadat corona voet aan de grond kreeg, voelden we aan dat online zijn belangrijk was.”

Aan het woord is Bram Beening, mede-eigenaar van kledingzaak Henri’s Ladies & Gents in Hoogerheide. De verlenging van de lockdown zag hij aankomen. “Het is zuur, maar logisch.” 

Trots

Beening en zijn team blijven kijken naar mogelijkheden. “Het heeft geen zin je druk te maken over dingen die je niet kunt beïnvloeden. Ik richt me op zaken waar ik wél greep op heb. En, de crisis prikkelt onze creativiteit.” Beening bereidde zich voor. Zo werd alvast een reclamecampagne voorbereid en iedere klant kreeg op zondag 13 december een mail waarin stond dat de winkel op maandag open was. “Normaal zijn we dat niet.” Het was druk in de winkel. Trots vertelt Beening dat een uur na de persconferentie de campagneposter op Facebook stond. “De boodschap was: wij zijn online open en brengen, in de regio, uw bestellingen aan huis. De dag erna deden we soortgelijke flyers in de brievenbus.” 

Wintercollectie

Naast online bestellen kunnen klanten ook bellen. Beening levert enkele kledingstukken thuis af zodat de klant rustig een keuze kan maken. Als die is gemaakt komt Beening weer langs, rekent af en neemt de rest mee terug. Ondanks alles ziet Beening de toekomst prima in. “Ik hoop wel dat het niet lang meer duurt. Wij gaan door en zijn alweer volop bezig met de inkoop van de wintercollectie.



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief