Afbeelding
Foto: Hein Gommers

Mode-ontwerper Hein Gommers gebruikt Instagram als portfolio

Door: Addo Sprangers Algemeen

ZUNDERT - Voor Hein Gommers uit Zundert zijn social media meer dan een uitkomst. Via Facebook, Instagram en Pinterest laat de aanstormende specialist mode/maatkleding zich niet alleen inspireren door andere ontwerpers, ook brengt hij er zijn persoonlijke werk onder de aandacht.

Hij vertelt onder de noemer Hein Design bezig te zijn met het opzetten van een eigen kledinglijn. Hein Gommers: “Aan het ROC Tilburg word ik opgeleid tot coupeuse. Ik leer er wat kleding betreft hoe iets wel kan en hoe iets niet kan. Eén van mijn stageadressen, 20BO (Twenty Bo) in Tilburg, heeft me geïnspireerd om zelf een merk in de markt te zetten: Hein Design. Wanneer ik iets nieuws heb gemaakt, post ik dit via het account Design By Hein op zowel Facebook als Instagram. Eigenlijk is het een soort portfolio. Bezoekers kunnen zich op die manier een beeld vormen van wat ik zoal maak. Via Instagram bereik ik vooral de jongere doelgroep. Dan post ik bijvoorbeeld een jurkje dat ik net heb gemaakt en vraag ik vriendinnen wat zij ervan vinden. Via Facebook bereik ik een bredere doelgroep. Berichten worden er meer gedeeld en dat zorgt voor een groter bereik. Via beide kanalen verkoop ik ook mijn producten. Vaak krijg ik reacties via een persoonlijk berichtje.” Volgens Hein Gommers brengt hij niet extreem veel tijd door achter het beeldscherm. “Ik ben met social media opgegroeid. Het maken van een post kost niet zoveel tijd. Wel besteed ik extra aandacht aan de foto. Tot nu toe werkt het heel goed.”[n] TEKST ADDO SPRANGERS



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief