GrootGroenPlus-voorzitter David Bömer: 'De coronacrisis heeft het proces van digitale contacten versneld'
GrootGroenPlus-voorzitter David Bömer: 'De coronacrisis heeft het proces van digitale contacten versneld' Foto: Sandragrafie

‘Voor degenen die dat willen, moet GrootGroenPlus 365 dagen per jaar bereikbaar zijn’

Door: Addo Sprangers Algemeen

ZUNDERT - Persoonlijke ontmoeting op de vakbeurs GrootGroenPlus is één ding, een presentatie in de digitale wereld een tweede. Vandaag de dag kunnen beide zaken echter niet mee los van elkaar worden gezien, aldus GrootGroenPlus-voorzitter David Bömer.

Hij vertelt hoe boomkwekers net als hijzelf met liefde en plezier werken aan hun producten: op het land, op volle grond, in containers, op kluit, noem maar op. “Al die producten moeten uiteindelijk in de verkoop. Dat kan voor een belangrijk deel via de reguliere kanalen, maar die alléén zijn tegenwoordig niet meer toereikend. Heb je bij het eerste contact je digitale ontmoeting op orde, dan is de kans groot dat hier een vervolg op komt. Een goede online uitstraling nodigt daartoe uit en kan echt in je voordeel werken. Je bereik wordt ook groter.” Dat laatste is volgens David Bömer duidelijk bevestigd tijdens de laatste editie van GrootGroenPlus, die vorig jaar vanwege het coronavirus online werd gehouden. “Al zijn we als GrootGroenPlus al jaren bezig met bijvoorbeeld digitale marketingtechnieken en presentatiewijzen. Voor degenen die dat willen, moet GrootGroenPlus 365 dagen per jaar bereikbaar zijn. Online kan dat. Deelnemers aan GrootGroenPlus willen echter ook graag fysiek met klanten in contact staan. Ze hechten veel waarde aan de persoonlijke ontmoetingen. De coronacrisis heeft het proces van digitale contacten versneld. Dat heeft de fysieke ontmoeting op de vakbeurs juist nog waardevoller gemaakt. Het is ook de grote kracht.” 



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief