Fred Paludanus: 'GrootGroenPlus wilde internationaal meer naar buiten toe'
Fred Paludanus: 'GrootGroenPlus wilde internationaal meer naar buiten toe' Foto: Charles van Campenhout

‘Online heeft GrootGroenPlus wereldwijd bereik’

Door: Addo Sprangers Algemeen

ZUNDERT - De vakbeurs GrootGroenPlus trekt bezoekers uit alle windstreken, maar online is het bereik wereldwijd nog veel groter. Fred Paludanus en zijn team had en heeft met zijn multimediabedrijf Freson Producties bij deze ontwikkeling een belangrijke taak.

“In 2013 ben ik gevraagd om de beurs mee te tillen naar een ander level: GrootGroenPlus wilde internationaal meer naar buiten toe. Toen is er een omslag gemaakt. We zijn veel gaan opnemen en uitzenden, waarbij we alles zelf ondertitelen. De opdrachten vanuit GrootGroenPlus zijn divers. Dan wordt er bijvoorbeeld gevraagd om een reportage te maken over een gastspreker of een deelnemer die op de beurs staat. Ook tijdens de beurs zelf zijn we heel actief. We hebben een eigen regieruimte op de beurs en doen ook alles live, zoals de opening met ondertiteling. Toen vorig jaar de vakbeurs fysiek niet kon doorgaan vanwege het coronavirus, hebben we drie dagen lang live-uitzendingen gedaan in het Nederlands en het Engels. Via streams konden belangstellenden de beurs bekijken. Zo’n programma moet natuurlijk wel stáán. We werken met een tijdsplanning die op de minuut af moet kloppen. Dat vergt discipline in onze werkzaamheden maar zorgt ook voor druk maar dit is erg leuk om te doen. GrootGroenPlus is al jaren actief via alle social mediakanalen en via haar eigen app om op die manier een nog groter bereik te kunnen creëren. Waarbij de deelnemers op de beurs voorop blijven staan. We doen het voor hen.” 



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief