Compagnons Stijn Langedijk (links) en Jochem Vogel.
Compagnons Stijn Langedijk (links) en Jochem Vogel. Foto: Erica van Strien

Specialisten in strategie, film en fotografie

Door: Erica van Strien Algemeen

GOES - Een jaar na oprichting van hun bedrijf De Digitale Etalage (dde.nl) verruilden strategisch marketeer Stijn Langedijk (22) en audiovisueel vormgever Jochem Vogel (21) hun thuiskantoren voor een professionele werkplek met editing-ruimte in het bedrijfsverzamelgebouw Klein Frankrijk 7A in Goes. Drie kernwoorden op het raam laten er geen misverstand over bestaan welke dienstverlening zij aanbieden: ‘Strategie', ‘Filmproductie' en ‘Fotografie'.

Hun samenwerking blijkt een succes. Stijn: "We kennen elkaar al jaren en hebben dezelfde vriendengroep. Net na het afronden van mijn bachelor waren we samen op vakantie in Zoutelande en daar zagen we verschillende mooie bedrijven, etalages, en volle terrassen. Toen we ons digitaal oriënteerden op een restaurant om te gaan eten, zagen we dat er in het online profileren van bedrijven kansen lagen. Vanuit mijn studies weet ik hoe je een goede merknaam kunt creëren en consumenten kunt bereiken en raken. Jochems creatieve achtergrond zorgt ervoor dat we samen bedrijven kunnen helpen. Die uitwisseling en ervaring werd uiteindelijk de basis voor ons bedrijf. Daarna werd het zoeken naar een bedrijfsnaam."
Jochem: "We waren er best al wel lang mee bezig, maar er kwam steeds iets uit dat niet bij ons past. Bij De Digitale Etalage hadden we gelijk een goed gevoel.” Stijn vult aan: "In ons vak zijn we erop gebrand onze eigen merknaam natuurlijk ook goed te lanceren en we vonden een website met maar drie letters echt mooi. Alleen bleek die domeinnaam niet vrij. Gelukkig hebben we deze weten te bemachtigen.”

Afwisselende dagen

Stijn en Jochem hebben afwisselende werkdagen. Stijn: "Onze draaidagen vinden we allebei heel leuk. Na het bepalen van de strategie om de doelen voor het bedrijf te behalen, bijvoorbeeld meer medewerkers aantrekken, ontstaat er een script en op zo'n opnamedag komt alles samen. Daarna gaan we monteren en komen we tot het eindproduct. Vaak geven we een sneak preview aan klanten of we delen een drone-shot om ze vast een beeld te geven. De leuke reacties daarop zijn ook motiverend voor ons.” Jochem: "Het werken met drones is krachtig. We brengen het hele bedrijf in beeld. Daarmee kunnen we merkverhalen echt versterken. Het is steeds opnieuw een geweldig leuke ervaring om te zien wat het effect is van ons werk, hoe het de bedrijven daadwerkelijk visueel versterkt en medewerkers trots laat zijn op hun vakmanschap.”

Inspirerend samenwerken

Achter Jochems bureau staan op de muur de woorden ‘inspireer.', ‘verbind.' en ‘maak het verschil.' "Die tekst is voor meer uitleg vatbaar”, zegt hij. "Natuurlijk helpen we onze klanten hun klanten te inspireren en te verbinden met hun product of dienst en daarmee het verschil te maken. Maar we vinden het zelf ook belangrijk om ons te verbinden met klanten en met elkaar een duurzame samenwerking aan te gaan.”

Duurzaam relatiebeheer

Nieuwe klanten komen vaak op suggestie van eerdere tevreden klanten. Stijn: "Onze eerste samenwerking was met een werving- en selectiebureau en daarmee werken we nog steeds samen. Onze eerste klant vergeten we nooit en dat is wederzijds. Zo verwijst ze nog regelmatig naar ons door.” Zo'n bewijs van duurzaam samenwerken en relatiebeheer heeft zich net aangediend. "We zijn meerdere keren mee geweest met een boot om een bedrijf dat op schaal- en schelpdieren vist op de Noordzee in beeld te brengen. De eerste twee keren ging het meevaren ons goed af, maar de derde keer bleken we toch niet over zeebenen te beschikken”, lacht Stijn. Toch is het voor allebei een indrukwekkend project geweest om zowel op zee als in de fabriek te filmen. En het krijgt een vervolg. "We mogen voor het bedrijf op reis naar hun vestigingen in het buitenland.”
Stijn: Onze keuze om in te zetten op onze specialismen was gedurfd en tegelijkertijd eigenlijk echt voor de hand liggend. De praktijk bewijst ons dat nog iedere dag."

PASPOORTEN:

Naam: 
Jochem Vogel (21)

Woonplaats: 
Kloetinge

Opleiding: 
Bachelor International Media & Entertainment Management, specialisatie AV-productie, BUas

Hobby's: 
fotografie, films, reizen en met vrienden zijn



Naam: 
Stijn Langedijk (22)

Woonplaats:

's-Heer Hendrikskinderen

Opleiding: 
Bachelor Bedrijfskunde, Master Marketing Management, Erasmus Universiteit

Hobby's: 
met vrienden zijn, sport, reizen

Afbeelding
Afbeelding


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief