Officiële overhandiging van de cheque aan enkele dames van het Oranjecomité.
Officiële overhandiging van de cheque aan enkele dames van het Oranjecomité. Foto: Toon van de Sanden

Visclub De Rode Poon stopt en verrast Oranjecomité Sprundel

Algemeen

SPRUNDEL - Het Oranjecomité Sprundel werd donderdag verrast door Visclub De Rode Poon. Vanwege het teruglopend aantal leden en mindere vangsten besloot de Visclub te stoppen en haar kassaldo te schenken aan het Oranjecomité. Dat comité organiseert jaarlijks in Sprundel zowel oranjefestiviteiten als de intocht van Sint Nicolaas.

Toen vorig jaar alle leden van het Oranje-comité stopten, namen nieuwelingen de activiteiten over. Zij hadden vernieuwende ideeën, maar er was geen geld om die te realiseren. Dolblij zijn ze daarom met de cheque van 500 euro van De Rode Poon. Daan van der Veeken, voorzitter van de Visclub: “Wij ouderen schenken het kassaldo  graag voor de jeugd.” De aanwezige bestuursleden beaamden dit. De voorzitter vertelde daarbij dat dit bedrag mede door sponsors tot stand kwam. Visclub de Rode Poon heeft precies 44 jaar en 8 maanden bestaan. “Een tijdlang telden we 59 leden en nu zijn er nog 18,” aldus penningmeester Kees Sprenkels. En: “Door vergrijzing vielen er veel leden af, maar ook doordat de vangsten in de Oosterschelde sterk teruggelopen zijn. Bovendien is het huren van een boot nu veel duurder geworden, momenteel zo’n 700 euro per dag. Die kosten moesten we nu met een klein aantal mensen opbrengen.” Toch zullen de diehards wel blijven vissen. Lachend: “Gewoon onderling en we noemen ons nu De Viskampioenen.” Met veel plezier wordt teruggekeken op de vroegere tijden op de boot en in thuishaven Café de Coop



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief