
Het kruis is van de Sint-Dionysiuskerk
Door: José van der Wegen AlgemeenPUTTE - Sinds september 2022 worden er al geen erediensten meer gehouden in de Sint-Dionysiuskerk in Putte en vandaag werd ook officieel het kruis verwijderd.
Met een hoogwerker gingen Jan Dingemans en Frans Sanders naar boven om het kruis van de kerk te halen, om het kruis daarna veilig mee naar beneden te nemen. De toekomst van de kerk is nog ongewis. Er is door het bisdom een koper gevonden voor de kerk, maar er ligt ook een aanvraag om het kerkgebouw een gemeentelijke monumentenstatus te geven. Tot er een besluit is genomen over die aanvraag, mag er feitelijk niets aan het kerkgebouw veranderd worden. Dat geldt overigens niet voor het kruis, aangezien dit samenhangt met het onttrekken aan de erediensten van de kerk. FOTO’S TONIE DINGEMANS








