
Van zoektocht naar sleuteloverdracht: Ostrecht start met het carnavalsfeest
Door: José van der Wegen AlgemeenOSSENDRECHT - Het carnavalsfeest in Ostrecht is officieel begonnen. Met de intocht, of eigenlijk de zoektocht naar Prins Zjim I, werd carnaval in Ostrecht afgetrapt. Het was een lange zoektocht, maar gelukkig kende de zoektocht een goed einde, want Prins Zjim kon in eigen persoon de sleutel in ontvangst nemen op de trap van het oude gemeentehuis.
Daar ging dus wel een hele zoektocht aan vooraf. Nar Luukske kwam op de Markt met het nieuws dat ze op zoek moesten naar Prins Zjim, want zonder Prins geen carnaval. En dus gingen de kinderen en volwassenen op zoek naar hun Prins. Daarbij werd eigenlijk een reis door het verleden gemaakt, langs oude Prinsen en narren. Ze kwamen aangelopen met een oude racefiets, aangereden in een grote bolide of zaten op het oude kanon aan de Zr. Marie Adolphinestraat of stonden op het dak van het complex aan de Brouwerij. Allemaal dachten ze Prins Zjim I gezien te hebben en uiteindelijk wezen ze naar het Eikelhof. En ja, daar bleek Prins Zjim inderdaad te zijn. Hij moest daarvoor alleen wel van een bouwwerk naar beneden zien te komen, maar met een kabelbaantje was dit zo gepiept. Roetsj, daar ging de Prins naar beneden in zijn pilotenkloffie, want ja, natuurlijk was hij op het reis in het Ostrechts paradijs. Omkleden gebeurde in een oogwenk en de Prins was klaar om naar het gemeentehuis van Ossendrecht te gaan. Daar was tijd voor een polonaise en vervolgens het moment waar men een hele tijd op gewacht heeft: de sleuteloverdracht. De burgemeester overhandigde de sleutel aan de Prins en daarmee is carnaval in Ostrecht officieel van start. De aanwezigen gingen daarna met zijn allen richting de Harmoniezaal voor een vervolgfeestje.





























































