Afbeelding
Foto: Jack Mathijssen

Tis passe en mete in het Zaantaozens Tietekot

Door: Jack Mathijssen Algemeen

WERNHOUT - De optocht van Zaantaozenlaand, ofwel Wernhout, stond klaar om te vertrekken om aan de leutstoet te gaan beginnen. Onaangekondigd begon het te regenen. Niet zomaar wat, maar heel veel. Iedereen dook het Wierenbos weer in. Buiten werd bier uit eierdoosjes gedronken door de hanen en na een klein half uurtje klaarde het weer op, en kon men opstellen achter de muziek.

Terwijl Soeur Zaantaos haar mooiste foto’s maakte, kwamen de eerste jonge Zaantaosjes voorbij. Het moto “Tis passe en mete” werd goed uitgebeeld door onder andere CV Sjieke Tiete. De hennen zaten ineen heel klein sjiek tietenkot. De hanen zaten in een ander te klein hok. Ook de ijsberen hadden een hok, maar dat moest steeds opgebouwd worden. 

In de grote gele Zaantaozenbus reed de jeugdprins en zijn gevolg mee. Die worden jaarlijks gekozen uit kinderen van groep 8 van de Jozefschool.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief