Afbeelding
Foto: René Mensen

Leni kreeg hulp bij het verlengen van het rijbewijs

Door: René Mensen Algemeen

Leni Verwijmeren uit Etten-Leur wordt in februari 75 jaar. Dat is het moment waarop je rijbewijs vervalt, tenzij je tijdig een herkeuring hebt gedaan. Dat was voor Leni de aanleiding om contact te leggen met het Vraagpunt.

 

Leni: “Ik ben vrijwilliger bij de bieb en kende het bestaan van het Vraagpunt. De aanvraag voor de herkeuring was best ingewikkeld. Normaal gesproken red ik mezelf prima, ook op digitaal gebied. Maar ik zag dat je ook iets uit moest printen en ik heb geen printer meer. Eerst ging ik aan de slag om het zelf te doen, maar het inloggen met DigiD met sms-code ging niet goed. Toen besloot ik naar het Vraagpunt te gaan. Ik ben daar uitstekend geholpen. Ik heb nu ook geleerd hoe ik met DigiD kan inloggen zonder sms. Dat is fijn om te weten en ook gemakkelijker. Ik kreeg een geprint formulier, waarop een code stond die de keuringsarts weer nodig had voor het CBR. Zo heb ik samen met de medewerker van het Vraagpunt de aanvraag succesvol kunnen afronden.” 

Inmiddels is Leni ook medisch goedgekeurd en is de melding daarvan door de keuringsarts doorgegeven aan het CBR. Leni vervolgt: “Nu afwachten op het bericht van het CBR, zodat ik in februari als ik jarig ben gewoon mijn rijbewijs nog heb. Ik ben toch wel heel graag mobiel.” Leni is erg blij met het Vraagpunt en de manier waarop ze is geholpen. Vakkundig en laagdrempelig. “Ik blijf er zeker gebruik van maken als het weer nodig is.”



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief