Afbeelding
Foto: Rene Mensen

Kapelpop trekt opnieuw veel publiek naar Oderkerkpark

Door: René Mensen Algemeen

ETTEN-LEUR Het Oderkerkpark vormde zondag voor het vierde jaar op rij het decor van muziekfestival Kapelpop. Onder een stralende zon genoten bezoekers van optredens van lokale en regionale artiesten. Dankzij de vele bomen en extra gecreëerde schaduwplekken bleef het park een aangename ontmoetingsplek voor jong en oud.

Kapelpop wordt georganiseerd door de Stichting Etten-Leur Promotie (STEP) in samenwerking met de Kapel in het Park. Volgens medeorganisator Anton van Dorst groeit het evenement ieder jaar verder uit tot een vaste waarde op de evenementenkalender.

“Na corona zijn we hiermee gestart en het blijkt duidelijk in een behoefte te voorzien,” vertelt Anton. “Het publiek is gemiddeld wat ouder dan bij een traditioneel popfestival, maar dat maakt het juist ontzettend gezellig. Ouders praten met elkaar in de schaduw, terwijl kinderen en kleinkinderen zich vermaken op de speeltoestellen in het vernieuwde park. En met deze temperaturen is het veel leuker om over de warmte te praten dan over de regen.”

Gevarieerd programma

De aftrap van het festival was voor De Kerkzwervers, die direct veel publiek trokken. Hun samenzang werkt aanstekelijk en de enthousiaste leiding van Wilma Borm zorgt ervoor dat het publiek ook meedoet. Vervolgens bracht The Ferryman met viool, bandoneon en gitaar een sfeervolle en rustige set. Heerlijk om naar te luisteren. Daarna was het de beurt aan Toon en Toon Dekkers, die met hun tribute aan The Everly Brothers voor een herkenbare en harmonieuze samenzang zorgden. Veel bezoekers zongen enthousiast mee. Dat verraadt meteen iets over de gemiddelde leeftijd misschien. 

Wat steviger werk volgde met Mr Ten. Presentator Peter Tunnisen informeerde naar de herkomst van de opvallende bandnaam. De bandleider legde uit dat de vijf letters verwijzen naar de voorletters van de bandleden. Tunnissen grapte daarop dat het verstandig zou zijn de bezetting intact te houden.

Ook Boezeloen wist het publiek te vermaken. De groep begon ooit als bluesformatie onder de naam Bloes, maar ontwikkelde zich gaandeweg richting pop en rock. De aangepaste naam weerspiegelt die muzikale verandering.

Geslaagde editie

De afsluiting was in handen van de Bredase band CU in Court. Met energieke nummers zorgde de formatie voor een spetterend slot van de middag. Ondanks de hoge temperaturen genoten bezoekers zichtbaar van de herkenbare en opzwepende muziek.

Organisator Lauran Mol kijkt tevreden terug. “Het was opnieuw een prachtige editie van deze jonge traditie. Het is geweldig dat het mooie Oderkerkpark en de Kapel van Barbara en Sylvester het decor vormen voor zulke ontspannen evenementen. Mensen weten het park steeds beter te vinden en er staan alweer nieuwe activiteiten op het programma.”

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gezellige drukte
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Screenshot


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief