"Het draait steeds meer om beleving", stelt Maurice Romme, hier in de vernieuwde KIA-showroom in Etten-Leur. Foto: Els Rommers

Showroom AutoRomme in nieuw jasje gestoken

Door: Janny Mathijssen Bedrijvig Nieuws

ETTEN-LEUR  – Al 33 jaar is AutoRomme een begrip in de regio. De drie vestigingen van deze met vele awards bekroonde KIA dealer worden gerund door Remco en Maurice die de zaak overnamen van hun vader en oprichter Jan Romme. Vernieuwend als de broers zijn, hebben ze zojuist de showroom in Etten-Leur een metamorfose gegeven. "De autobranche is volop in ontwikkeling, dus wij ook", zegt Maurice Romme. "Wat echter nooit zal veranderen zijn onze service en betrouwbaarheid."

DOOR ELS ROMMERS

De broers hebben hun liefde voor het vak niet van een vreemde. Vader Jan begon ooit als Lada-dealer. Maar toen het merk KIA in '93 naar Nederland kwam, was Jan Romme meteen om. "Mensen kwamen destijds niet naar zijn autobedrijf voor een bepaald merk, ze kwamen om een auto van mijn vader te kopen. Want dan wisten ze dat het goed zat. Hij had service, eerlijkheid en kwaliteit zeer hoog in het vaandel staan en daar sloot het merk KIA  naadloos bij aan."

Perfecte match
"We zijn trots op het merk KIA. Het is zonder meer ons paradepaardje. Maar bovenal zijn we autoRomme, een autobedrijf met een eigen identiteit", benadrukt Maurice. "We beschikken over gedegen vakkennis en ervaring en een professioneel team van 35 werknemers die iedere dag hun werk met veel passie uitvoeren. Dat merken klanten. Ook waarderen ze het dat wij geen stereotype gladde verkopers zijn. We dragen gewoon een spijkerbroek en doen geen beloftes die we niet nakomen. Afspraak is afspraak bij ons. De klanttevredenheidcijfers liegen er niet om. Dat KIA ons de ruimte geeft om het op onze manier te doen, bevestigt maar weer eens dat AutoRomme en KIA een perfecte match vormen."

Voorsprong
"KIA is absoluut een verrassend veelzijdig merk gebleken", stelt Maurice. "Vijfentwintig jaar geleden lag de focus vooral op kwaliteit. Vervolgens kwam er meer aandacht voor het design. Momenteel neemt KIA op het gebied van technologie een behoorlijke voorsprong ten opzichte van andere merken. Zojuist is de e-Niro geïntroduceerd, een elektrische auto met een actieradius van 485 kilometer, wat baanbrekend is in deze prijsklasse. Waar andere automerken op de rem zijn gaan trappen tijdens de crisis, gaf KIA juist gas bij. Dat typeert KIA, maar ook AutoRomme."

Proefrit maken
In de opgeknapte, fris en strak ogende showroom staan de verschillende types overzichtelijk opgesteld. "Er is nu beter licht, een prettiger klimaat en meer ruimte om te overleggen, want een auto koop je natuurlijk niet zomaar", beseft Maurice maar al te goed. "We kunnen wel zeggen en tonen dat KIA hoogstaande materialen in haar auto's verwerkt en dat het comfortabel zit en rijdt, maar het beste kunnen klanten dat zelf ervaren. Dus laten we hen een proefrit maken. Dan beleven ze aan den lijve waarom KIA tot de top 5 van de best verkochte merken behoort. Dat er zeven jaar garantie wordt gegeven zegt natuurlijk genoeg: KIA maakt haar beloftes waar."

Toekomstplannen
Hoe ambitieus de twee broers ook zijn, toch hebben ze bewust gekozen om hun vestigingen in Roosendaal, Hoeven en Etten-Leur niet samen te voegen tot één groot autobedrijf. "Zo blijven we flexibeler en dichter bij de klant", verklaart Maurice die keuze. "Iedere vestiging heeft zijn eigen karakter en ontwikkelingen. Zo is in Hoeven het bedrijfswagenpark vergroot en krijgt Roosendaal binnenkort een nieuwe KIA-vloer. In de toekomst komt er nog meer nadruk te liggen op beleving door middel van schermen." Plannen genoeg dus. AutoRomme mag zich niet voor niets een grote speler op de Brabantse automarkt noemen. "Maar de Brabantse gemoedelijkheid zal nooit verdwijnen", verzekert Maurice. "We blijven trouw aan onze roots."

AutoRomme
Vosdonk 32, 4879 NC Etten-Leur, 076-5025950, etten-leur@autoromme.nl
www.autoromme.nl



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief