
Speciale borden moeten dumpen van afval naast ondergrondse containers tegengaan
Door: Monique Jansen AlgemeenETTEN-LEUR – De gemeente Etten-Leur onderneemt actie tegen afval dat illegaal naast de ondergrondse afvalcontainer wordt geplaatst. Wethouder Kees van Aert onthulde deze week het eerste campagnebord op de centrale inzamellocatie voor afval aan de Trompetlaan.
Dit bord wijst afvalbrengers erop dat de afvalcontainer vaak niet vol zit en het vuilnis gewoon in de kliko kan worden gedeponeerd. “Het afval stapelde zich soms in korte tijd letterlijk op naast de containers. Dit riep vanzelfsprekend een hoop irritatie op bij omwonenden en bij lokale ondernemers. Als we na een melding ter plekke kwamen bleek dat de afvalcontainer nog niet vol zat en normaal functioneerde”, legt Van Aert uit.
“”Blijkbaar denken mensen ten onrechte dat ze hun afval niet in de container kwijt kunnen als er al ander afval naast staat. Door mensen hier meer van bewust te maken voorkómen we overlast èn kunnen we onnodige kosten besparen. Dat merken inwoners uiteindelijk ook in hun eigen portemonnee doordat het bedrag voor de afvalstoffenheffing dan lager wordt.”




