Youri de Graaf, Simone Konings, Wim Hofstede (links) en Denise Robbeson (boven).
Youri de Graaf, Simone Konings, Wim Hofstede (links) en Denise Robbeson (boven). (Foto: Vera de Geus )

De vier marketeers laten Visit Halderberge grote stappen maken

HALDERBERGE - Steeds meer toeristen weten de weg naar Halderberge te vinden en zij blijven steeds langer binnen de gemeentegrenzen of in ieder geval in West-Brabant. Nu plaatsen als Amsterdam en Volendam overlopen van de toeristen, ziet Visit Halderberge de tendens dat deze recreanten uitwijken naar andere plekken. En dáár liggen dan weer kansen voor Visit Halderberge. Voor 2020 heeft men dan ook grote plannen en daarvoor is een jong team van vier enthousiaste marketeers aan de slag gegaan.


Trots. Dat is Tim Berendsen van Visit Halderberge op het feit dat Halderberge bijna als vanzelf inzet op uitstekende toeristische marketing. "We zien in andere gemeenten in de regio dat er hele procedures vooraf gaan aan het opzetten van een marketingteam om een gemeente toeristisch gezien goed op de kaart te zetten. Voor Visit Halderberge ging dat als vanzelf. De marketeer van Bovendonk ging samen met het marketingteam van de Reiskoffer aan de slag en maakte tijd vrij om Halderberge te promoten, om daar goede stappen mee te zetten op dezelfde wijze als ze ook voor de eigen bedrijven zouden doen. Voor Bovendonk en de Reiskoffer werd het echter ook steeds drukker en drukker waardoor we een splitsing van taken moesten maken. Dat heeft geresulteerd in een fysiek marketingteam voor Visit Halderberge", legt Berendsen uit.

Actief

De vier marketeers in de persoon van Youri de Graaf, Simone Konings, Wim Hofstede en Denise Robbeson gaan bestaande marketingplannen uitvoeren en tevens aan de slag met nieuwe ideeën. Deze zijn er allemaal op gericht om meer toeristen naar Halderberge te halen. "De Economische Koepel Halderberge is de motor en de aanjager van Visit Halderberge", legt Berendsen uit. Visit Halderberge is er voor alle toeristische ondernemers en instanties in de vijf kernen van Halderberge. Onderwijs, cultuur, gemeente en bedrijfsleven trekken in de EKH gezamenlijk op voor een groeiende economie voor de gehele gemeente. "We zijn actief voor al deze bedrijven en doen niet aan leden. De tijd dat we concurrenten van elkaar waren is voorbij, we kijken naar hoe we elkaar kunnen versterken." Dat is direct ook een van de plannen die voor 2020 op de rol staan. Arrangementen samenstellen, zodat toeristen zich geen moment hoeven te vervelen. "Halderberge heeft zo ontzettend veel te bieden. Eigenlijk is dat onvoorstelbaar. Een botanische tuin waar mensen van over de hele wereld heen komen, parachute springen, het grootste waterpark van de Benelux, de replica van de Sint Pieter in Rome waar we nog meer op in zullen zetten komend jaar en ga zo maar door. Het is werkelijk heel bijzonder wat wij te bieden hebben en daar willen we mensen uit heel Europa voor warm maken."

Menukaart

Om dat voor elkaar te krijgen zijn er warme contacten en goede banden met onder ander Visit Brabant, maar ook internationale netwerken om Halderberge zo onder de aandacht te brengen. Visit Halderberge begeleidt de toeristische bedrijven binnen de gemeente om zo veel mogelijk op internationale bezoekers in te zetten. "Het lijkt simpel, maar als je alleen een Nederlandse menukaart hebt, dan loop je toeristen mis. Hetzelfde geldt voor websites. We merken het binnen Bovendonk wat dat doet. Sinds dat wij onze website ook in het Duits hebben vertaald, krijgen we aanzienlijk meer Duitse gasten. Een kleine aanpassing, maar met een grote impact. Met dat soort dingen helpen wij de Halderbergse ondernemers graag."

B&B's

In 2020 gaat Visit Halderberge meer en meer inzetten op de merchandise van Halderberge. "Daar is absoluut vraag naar. Koelkastmagneten van de Basiliek, t-shirts van Halderberge, beeldjes... noem maar op, Mensen vragen ernaar. Ze willen toch graag een aandenken aan hun bezoek aan Halderberge. Hoe mooi zou het zijn als een plaatselijke ondernemer dit oppakt en dergelijke merchandise door heel de gemeente op mooie locaties aanbiedt?" Ook de B&B's gaan extra onder de aandacht gebracht worden door Visit Halderberge. "Als je alle bedden in Halderbergse B&B's bij elkaar optelt, heb je nog meer bedden dan in een flink hotelcomplex", zo weet Berendsen.

Evenementenkrant

Tevens een belangrijk onderdeel van de promotie van Halderberge gaat de speciale toeristische uitgave zijn die Visit Halderberge dit voorjaar wederom samen met uitgeverij De Bode gaat uitbrengen. Om ervoor te zorgen dat het een complete en overzichtelijke bewaareditie wordt, hopen De Bode en Visit Halderberge dat de organisatoren van de vele evenementen dit tijdig kenbaar maken door ze aan te melden op de site van Hartelijk Halderberge, via info@visithalderberge.com of rechtstreeks bij de Halderbergse Bode. Doe dit nog voor de Pasen! Tenslotte voorspelt Berendsen een mooi toeristisch jaar. "De toon is al gezet, want deze week hoorden we dat het aantal betalende deelnemers aan rondleidingen in de Basiliek vorig jaar met maar liefst 12 procent is gestegen. Dat zijn mooie cijfers waar we mee verder gaan."

 
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=div-gpt-ad-1516714773437&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=internetbode.nl/halderberge&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>

DIGITALE KRANT





NIEUWSBRIEF


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief