Foto: Johan Wagenmakers

‘De verkeersdeelnemers vallen ons bij project N640 zwaar tegen’

Het omgevingsmanagement, de afsluiting met de bijbehorende verkeersmaatregelen, wordt vanuit Brabant Water en Enexis, in opdracht van de provincie en de gemeente, geregeld. Projectstuurder Kees Houtepen van Brabant Water is mede-verantwoordelijk voor de werkzaamheden en voortgang van het project. Hij is beslist niet te spreken over de houding van de weggebruiker.


“De verkeersdeelnemers vallen ons bij dit project zwaar tegen. Als je ziet wat hier naast aanwonenden en openbaar vervoer nog allemaal doorheen komt, dan kun je spreken van onveilige situaties,” zegt hij. Wel is hij uiterst tevreden over de bussen van het openbaar vervoer die wel door de afzetting mogen. “Die chauffeurs houden wel rekening met de situatie en rijden stapvoets.” Een nieuwe code voor de afsluitende slagbomen is volgens hem in no time via social media in heel Hoeven bekend. “Ook kruisen nog steeds veel fietsers en voetgangers het werkverkeer. Wij zijn er niet om de mensen te pesten, maar om kabels en leidingen te vernieuwen. Onze medewerkers zijn volop met hun werkzaamheden bezig en rekenen erop dat dat in een veilige situatie gebeurt. Ik moet er niet aan denken dat er met het draaien van een kraan wat gebeurt.” Hij hoopt van harte dat toezicht meer gaat handhaven dan tot nu toe het geval is. “Als men gepakt wordt staat daar een hoge boete op, wellicht dat dat helpt.” Omdat er op drie verschillende vakken werkzaamheden zijn en om het goed inzichtelijk te houden is er gekozen voor deze manier van afzetten. “Het is het meest ideaal om deze werkzaamheden namelijk in één keer te doen. Door deze geclusterde werkzaamheden is het binnen acht weken klaar, anders zou het nog veel langer duren. Een alternatief was om de rondweg in zijn geheel af te sluiten, maar daar is om diverse redenen niet voor gekozen.”

 



NIEUWSBRIEF


Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief