Afbeelding

VV NOAD ’67 rekent op middenmoot

Algemeen

SINT PHILIPSLAND – Met 4 seniorenelftallen en 6 juniorenelftallen neemt VV NOAD’67 deel aan de competitie 2015/2016. In de nieuwe derde klas met drie Thoolse ploegen en veel Zuid-Hollandse teams rekent Noad op een plaats in de middenmoot. Natuurlijk is er hoop op meer. DOOR FRITS SIMONS

Ad den Engelsman is al jaren elftalleider van de hoofdselectie. “Eind goed, al goed als het gaat over de prestaties van het vorige seizoen. We hadden zeker 10 tot 12 punten meer kunnen pakken, maar we hadden een smalle selectie", stelt Den Engelsman. Door de smalle selectie kwam de club al snel in de problemen als er iemand een blessure had of als er een afmelding binnenkwam. "Gelukkig gaat dat nu beter. We beschikken nu over 16 spelers, die allemaal uit Sint Philipsland komen." Volgens de elftalleider is Noad dan ook een gezellige dorpsclub met een goede sfeer. "Er is eigenlijk maar één groot probleem: de accommodatie. Die is echt niet meer van deze tijd. Schandalig dat we het nog met zulke kleedkamers moeten doen. En ook het trainingsveld is veel te klein en te smal. Het is de hoogste tijd dat daar wat aan gedaan wordt. Je kunt het niet met droge ogen aanzien." Verloop Verder is er in de selectie weinig verloop meldt Den Engelsman. "Er is niemand weggegaan en Iwan Geense is teruggekomen van Halsteren. De nieuwe derde klas is echt een verbetering. De Zuid-Hollandse ploegen spelen verzorgder en hebben meer kwaliteit. Kanshebbers zijn dan ook DBGC en Den Bommel. Maar ook DHV en Tholense Boys kun je niet uitsluiten." De elftalleider kijkt vooral uit naar de derby’s tegen WHS en Tholense Boys. Inmiddels zijn de trainingen begonnen en heeft de groep al geoefend tegen Yerseke. Stellendam, Steenbergen, MZC en Arendskerke staan nog op het programma. "We willen natuurlijk in de competitie graag een periodetitel pakken, maar we moeten wel realistisch blijven. Een plaats in de middenmoot of net erboven moet mogelijk zijn. Het zal best spannend worden, want alle ploegen staan dicht bij elkaar. Gaat het even niet , dan moet je direct oppassen voor degradatie en gaat het goed, dan speel je zo in de bovenste regionen." Als wens heeft hij natuurlijk dat er eindelijk wat met de accommodatie gaat gebeuren, maar dat er ook veel jeugd bij Noad gaat voetballen. "Zodat we aan een goede basis voor de toekomst kunnen werken. Het is mooi dat St. Philipsland sportdorp is geworden en Noad beschikt over voldoende organisatievermogen om dat mee te helpen opzetten en uitbreiden, “ aldus Den Engelsman.

FOTO IMAN FASE



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief