Afbeelding

Rabobank Roosendaal-Woensdrecht zet eigen klant in de schijnwerpers

Bedrijvig Nieuws

ROOSENDAAL/WOENSDRECHT - De Rabobank werkt met klanten en organisaties aan versterking van vitaliteit van de werk- en leefomgeving. De komende week zijn ruim 80 voorbeelden  uit de praktijk van alledag in heel Nederland te zien op straat. Deze 7.000 posters maken deel uit van de Rabobankcampagne ‘Een aandeel in elkaar’.  Onder andere via abri-posters maken klanten en organisaties zichtbaar hoe de Rabobank bijdraagt aan hun persoonlijke of zakelijke situatie. Rabobank Roosendaal-Woensdrecht  zet Kim Bareman van De Roosendaalse Uitdaging deze week in de schijnwerpers.

 

Elke lokale bank heeft zijn eigen ‘aandeel in elkaar’ verhaal gekozen. In het verhaal van Rabobank Roosendaal-Woensdrecht staat De Roosendaalse Uitdaging centraal.

 

Directievoorzitter Ed Vreman van Rabobank Roosendaal-Woensdrecht geeft aan: ‘Waar het bedrijfsleven samenwerkt met maatschappelijke organisaties, kunnen mooie dingen ontstaan. De Roosendaalse Uitdaging maakt die samenwerking mogelijk. Coördinator Kim Bareman is voortdurend op zoek naar mogelijke samenwerkingsverbanden. Zij identificeert daarbij de behoefte van maatschappelijke organisaties, zoals sportverenigingen of de Voedselbank. Bedrijven kunnen daar dan op reageren. Rabobank Roosendaal-Woensdrecht is financieel betrokken bij de Uitdaging, maar denkt ook mee over de opzet en aanpak. Bovendien organiseerde de bank in 2014, samen met de Roosendaalse Uitdaging, de vrijwilligersdag ‘Samen Sterker’ waar 75 medewerkers van de Rabobank de handen uit de mouwen staken om lokale projecten en/ of verenigingen of stichtingen te ondersteunen.’ Lokaal gezicht

Zo krijgen 7.000 abri’s in Nederland een specifiek, lokaal gezicht. Er zijn ook lokale banken die ervoor hebben gekozen gebruik te maken van de voorbeelden uit de landelijke campagne, zoals het verhaal van het Jeugdsportfonds. Deze voorbeelden zijn zichtbaar op nog eens zo’n 4.000 abri’s.

 Lokaal herkenbaar

In de abri-campagne zijn de verhalen van klanten in hun eigen omgeving de basis. Mensen ‘vertellen’ via de abri hoe zij in hun regio, dorp of stad sterker kunnen worden en hoe de Rabobank dat mede mogelijk maakt. Dat varieert van het ondersteunen van een ontmoetingscentrum voor ouderen, de jeugdbrandweer, een startersfonds, een hospice en het jeugdsportfonds tot support voor een kaasmakerij annex arbeidsreïntegratie, de lease van zonnepanelen, senioren-bankservice, financiële educatie voor scholieren en iPad-lessen voor ouderen. De ruim 80 verschillende ‘aandeel in elkaar’ verhalen laten zien dat de Rabobank met haar netwerk van lokale banken sterk geworteld is in de samenleving.  De abri’s in Groningen vertellen een ander verhaal dan de abri’s in Zeeland, zoals de klant op de abri’s in Heusden een andere is dan de klanten op de abri’s in Amerstreek en Peelland.

 

Lokale betekenis tonen

Het is voor de eerste keer dat de Rabobank kiest voor een combinatie van landelijke zichtbaarheid en specifieke, lokale invulling van abri’s. Het is een aanpak die past bij de coöperatieve bank. De lokale Rabobanken zijn van betekenis voor de lokale economie en samenleving. Door de schijnwerpers te zetten op die optelsom, laat de bank zien waarin ze onderscheidend is. ‘En het is niet voor het laatst dat de bank kiest voor lokale invulling. Eind februari starten we wederom met een mooie lokale campagne waarbij onze relaties in de schijnwerpers staan en we laten zien dat we als bank bijzonder verbonden zijn.’, sluit Ed Vreman mee af.



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief