Afbeelding
Foto: Corine Roks

Ajax winnaar van geslaagd Rood-Wit International U10 Tournament

Door: Addo Sprangers Algemeen

SINT WILLEBRORD - Voor de derde keer neemt Ajax de wisselbeker van het Rood-Wit International U10 Tournament in ontvangst. En hiermee heeft de Amsterdamse club de meeste keer het goud behaald tijdens het voetbaljeugdtoernooi voor jong talent onder de tien jaar op de velden van Rood- Wit Sint Willebrord.

Bezoekers werden getrakteerd op een spannende finale tussen AC Milaan en Ajax. Met 2-0 ging de winst naar de Amsterdammers. Het brons ging naar Atletico Madrid die in een duel met Chelsea de punten pakte tijdens bloedstollende penalty’s.

Een cocktail van blijdschap en tranen voor de jonge spelers naar afloop van de wedstrijden. Het TechnoSelect Talent team, een samengesteld team met toptalent uit de regio, pakte in haar laatste wedstrijd de overwinning op PSV, goed voor een mooie 13de plaats. In totaal streden 24 teams om de wisselbeker.

Het is voor de achtste maal dat voetbalclub Rood-Wit het U10 Tournament organiseert. Inmiddels een vast item op de kalender van nationale en internationale profclubs. Tijdens de bekeruitreiking laten de jonge spelertjes weten volgend jaar weer graag van de partij te zijn.



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief