Afbeelding
Foto: Peter Braakmann

Deze zomer einde aan rommelig reclamebeleid

Door: Vera de Geus Algemeen

HALDERBERGE - Er wordt korte metten gemaakt met rommelige reclame-uitingen. Verenigingen hoeven zich geen zorgen te maken over de kosten, die zijn te overzien.

Afgebladderde affiches, reclameborden op onveilige plaatsen en uitingen die wéken na het evenement nog steeds niet zijn opgeruimd. Voor de gemeente is de maat vol. Het college van B&W heeft besloten om het beleid wat betreft reclame-uitingen stevig aan te pakken. "De kwaliteit van de borden laat vaak te wensen over, ook staan ze soms half op de weg waardoor de veiligheid te wensen overlaat en ze worden niet altijd weggehaald als het evenement weer voorbij is. We zijn na een aanbestedingsprocedure de samenwerking met Hoffman Outdoor Media aangegaan", zegt wethouder Hans Wierikx.

Tarieven

Verenigingen die affiches willen plaatsen kunnen dat via het bedrijf doen voor tien cent per dubbelzijdig bord per dag. "Zo worden verenigingen niet op kosten worden gejaagd. Ook hebben zij voorrang op commerciële partijen die natuurlijk en ander tarief betalen", zegt de wethouder. Het aantal plaatsen waar een bord geplaatst mag worden gaat van 35 naar 50. Ook komen er vrije plakplaatsen in elke kernen waar affiches gratis opgehangen mogen worden. Iedere drie maanden worden alle affiches verwijderd om de borden overzichtelijk te houden. Het beleid geldt vanaf 1 juli. 



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief