Afbeelding
Foto: Shutterstock

Reimerswaal onderzoekt verbetering dienstverlening

Door: Britta Janssen Algemeen

KRUININGEN - De gemeente Reimerswaal wil haar dienstverlening verbeteren. Daarom roept ze inwoners op te laten weten hoe zij de gemeentelijke dienstverlening ervaren. Tot 16 maart laat Reimerswaal dit onderzoeken.

‘Wij roepen alle inwoners, (medewerkers van) bedrijven en maatschappelijke organisaties op om de korte vragenlijst in te vullen’, laat de gemeente Reimerswaal weten. ‘Dit is anoniem en duurt niet langer dan 5 minuten.’ Hoe heeft u een aanvraagproces of andere dienst ervaren? Hoe heeft u het liefst contact met de gemeente? Wat vindt u van de toegankelijkheid van het gemeentehuis? Dit soort vragen worden gesteld. De antwoorden helpen de gemeente om te bepalen waarin zij de komende jaren kan verbeteren. Waarnemend burgemeester Petra van Wingerden van de gemeente Reimerswaal laat weten dat de gemeente het belangrijk vindt om inwoners continu te betrekken bij het optimaliseren van de dienstverlening. ‘Dit onderzoek is daarom een eerste uit een reeks. Na deze eerste meting zoomen we in op de onderwerpen die snel verbetering vragen. Daarna worden ook de minder dringende processen opgepakt. De input van inwoners, van jong tot oud, is daarbij steeds van cruciaal belang.’

Vragenlijst

De vragenlijst kan ingevuld worden via de link reimerswaal.nl/klanttevredenheid. De resultaten van deze meting worden halverwege 2022 openbaar gemaakt via de gemeentelijke website www.reimerswaal.nl. ‘Dan worden ook de vervolgstappen bekend gemaakt.’



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief