Het team van Auto Sturm Roosendaal voor het bedrijf aan de Belder 35.
Het team van Auto Sturm Roosendaal voor het bedrijf aan de Belder 35. Foto: Auto Sturm Roosendaal

Auto Sturm Roosendaal past uitstekend bij dynamische ontwikkelingen binnen de autobranche

Door: Lennert Steketee Bedrijvig Nieuws

ROOSENDAAL – Auto Sturm Roosendaal is onderdeel van een groter verband. Naast de vestiging in Roosendaal is men op dezelfde wijze actief in Goes, Spijkenisse en Middelburg. In Middelburg heeft men ook een occasions- en schadecentrum.

DOOR RENÉ BRUIJNINCX

Daarmee bestrijken de vestigingen heel Zuidwest Nederland. Omdat iedere vestiging een eigen 'Sturm directeur' heeft, is er sprake van een familiebedrijf pur sang. De kwaliteiten van elk directielid vertalen zich binnen de bedrijfsvisie tot een hecht concept.

Bedrijfsvisie
Dennie Sturm, sinds kort directeur van Auto Sturm Roosendaal, is helder in het formuleren van de visie van het bedrijf: "Hoe men ook met ons kennis maakt, het centraal stellen van onze klant is het allerbelangrijkste. Dat geldt niet alleen bij de aankoop van een auto, maar ook bij het bezoek aan onze zaak. Aftersale is net zo belangrijk als de aankoop zelf. Alles is gestoeld op vertrouwen. Dat verdienen we door een heldere strategie te volgen, die volledig transparant is". Sturm benoemt daarbij alle facetten die bij het aanschaffen van een auto een rol spelen. "Van financiering tot lease, van schadeherstel tot occaissions en bovenal het vertrouwen in het merk Nissan zelf".

De markt
"De markt is sterk in ontwikkeling. Vroeger was de leasemarkt vooral bedoeld voor bedrijven, maar we zien nu een kanteling naar het particuliere segment plaatsvinden. Dat betekent dat de markt daarin meeverandert". Sturm doelt op de wijze waarop ieder merk een eigen strategie ontwikkelt om te komen tot een kwalitatief zo sterk mogelijk model. "Bij Nissan houdt men het hele proces in eigen hand. Van het ontwerp op de tekentafel tot Nissan model in de showroom, beschrijft die perfectie. Uiteindelijk zal de klant die naar tevredenheid bij ons zijn wagen koopt, de beste reklame voor ons bedrijf en het merk vormen. Daar is eenvoudig niet tegenaan te adverteren". Maar ook de ontwikkeling van de elektrische auto vraagt om alertheid. "Die markt ontwikkelt zich gestaag, maar de klant kijkt kritisch mee. Belangrijke items die een rol spelen zijn de actieradius van de auto, de wijze waarop men thuis en onderweg kan opladen en het wennen aan de stilte, het vermogen, de rustgevendheid en de sterkte van de auto. Nissan heeft daar heel goed op ingespeeld, zodat veel van onze klanten momenteel in hun 'laatste benzineauto' rijden".

Toekomst
De wijzigingen in de specifieke autobranche zorgen voor een dynamiek welke zich op heel veel terreinen laat gelden. Dennie daarover: "Het vinden van goed, gemotiveerd persneel is de basis van alles. Daarnaast zorgen we als bedrijf ook voor een gedegen interne opleiding, zodat zij de kans krijgen zich te ontwikkelen binnen het bedrijf". Dat die manier van werken zich positief vertaalt, blijkt wel uit het feit dat Auto Sturm technicus Danny Vos tot beste praktijkopleider 2019 is gekozen. "We geven de monteurs de kans om zich in een werk- en leerklimaat aan ons bedrijf te binden". Dat zoiets ook werkt, blijkt wel uit het gegeven dat er diverse monteurs al langere tijd bij Auto Sturm werken. En Dennie Sturm vat de hele bedrijfsstrategie in een simpele quote samen: "De vent in de tent maakt het verschil. Met andere woorden ons personeel is in al onze vestigingen het belangrijkste gereedschap. En een bekende gezicht schept vertrouwen bij onze klanten".

AUTO STURM ROOSENDAAL
Belder 35, 4704 RK Roosendaal
0165-573777 - info@autosturm.nl
https://www.autosturm.nl/vestigingen/auto-sturm-roosendaal



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief