
‘Groen gecombineerd met brons, zilver en goud: de kerstmode herhaalt zich’
Door: Corine Roks AlgemeenZEGGE - Tamara Silvius-Hennevelt uit Zegge is al helemaal in kerstsfeer met maar liefst twee kerstbomen in haar huis. Zij kiest om praktische redenen voor nep, met drie drukke honden is een echte boom voor haar geen optie.
“Ze staan al drie weken te schitteren en de cadeautjes liggen er ook al onder”, geeft Tamara Silvius-Hennevelt te kennen. “We hebben een traditionele boom vol kerstballen en een moderne lichtjesboom”, waarbij haar dochters Amber en Anouk de bomen met trots tonen. Dat het gezin Silvius de bomen zo vroeg heeft gezet heeft nog een reden: “Dit is het eerste jaar dat we niet meer aan Sinterklaas doen, vandaar ook de kerstcadeautjes”, vult moeder aan. Op deze 5 december staan moeder en dochters wel op hun oprit met kerstgeschenken. “Normaal geef ik workshops ‘Bloemen en Creaties’ in mijn atelier aan huis. Wegens corona konden de workshops dit jaar niet doorgaan. Daarom heb ik zelf mooie kerststukjes gemaakt die ik nu aan huis verkoop. Ik krijg daarbij hulp van mijn dochters”. Verder geeft Tamara Silvius-Hennevelt aan: “Vorig jaar stond ik nog op de Kerstmarkt van de Zeg, die dit jaar uiteraard niet doorgaat. Inmiddels heb ik voor deze Kerst al aardig wat kerststukjes verkocht, ook online. En hoewel we in huis geen echte kerstbomen hebben, zijn deze stukjes allen gemaakt van natuurlijke materialen. Overigens een trend die je dit jaar veel ziet; groen en duurzaam gecombineerd met de kleuren brons, zilver en goud. Een beetje net als vroeger, de kerstmode herhaalt zich”.




