Drie van de vier initiatiefnemers Nee Tegen Statushouders voor het spraakmakende huurhuis. Zij tonen de stapel verzamelde handtekeningen.
Drie van de vier initiatiefnemers Nee Tegen Statushouders voor het spraakmakende huurhuis. Zij tonen de stapel verzamelde handtekeningen. Foto: Corine Roks

Nee-tegen-statushouders roept op: ‘Laat donderdag van je horen!’

Door: Hanneke Marcelis Algemeen

SINT WILLEBRORD  – Het kan donderdag flink druk worden bij het gemeentehuis van Rucphen. De actiegroep nee-tegen-statushouders overhandigt die dag de petitie tegen de komst van statushouders naar de Wilhelminastraat. En de groep roept mensen op om daar massaal bij aanwezig te zijn.

Willebrordse buurtbewoners van de wijk met straatnamen vernoemd naar de Koninklijke familie zijn boos. Boos op wooncorporatie Thuisvester en de gemeente Rucphen. Inzet is een vrijgekomen huurwoning in hun geliefde wijk waarin de woningbouwvereniging statushouders wil huisvesten. Een petitie onder wijkbewoners heeft honderden stemmen opgeleverd om deze voorgenomen plannen een halt toe te roepen.  

Donderdag wordt die petitie overhandigd aan wethouder Lazeroms en directeur Hobbelen van Thuisvester. En de actiegroep roept mensen op om daar massaal bij aanwezig te zijn. “Laat ze eerst de problemen maar eens oplossen die de statushouders die er al zitten al jaren veroorzaken, maar waar niets tegen wordt gedaan. Wij hebben recht op een fijn en veilig woongenot. Wij roepen dan ook zoveel mogelijk mensen op om donderdag naar het gemeentehuis te komen om hierbij aanwezig te zijn en uw stem te laten horen. Graag verzamelen vóór het gemeentehuis in Rucphen op donderdag 22 augustus tussen 13:30 en 13:50 uur”, is de oproep van de actiegroep. 



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief