Afbeelding
Foto: Suzan Fotografie

Demissionair minister Schreinemacher bezoekt duurzame en innovatieve bedrijven in Zeeland

Door: Britta Janssen Algemeen

ZEELAND - Demissionair minister Liesje Schreinemacher voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking bracht maandag een bezoek aan Zeeland. Ze sprak met vertegenwoordigers van Cargill, Enough, regionale ontwikkelingsmaatschappij Impuls Zeeland en Zeeuwse gedeputeerde Jo-Annes de Bat.

Het bezoek vond plaats op het terrein van Cargill in Sas van Gent. Een van de speerpunten was exportbevordering. Gedeputeerde Jo-Annes de Bat van de provincie Zeeland vertelde dat Impuls Zeeland van Provinciale Staten de opdracht gekregen heeft te werken aan (Zeeuwse) handelsmissies en het intensiveren van internationalisering.

“We zien goede resultaten. Internationale spelers blijven in Zeeland investeren. Daarmee laten we, ook met dit werkbezoek van de minister, zien dat in onze delta juist datgene dat in de toekomst belangrijk is, wordt ontwikkeld”, aldus De Bat.

Duurzame ontwikkeling
Impuls Zeeland is de regionale ontwikkelingsmaatschappij van Zeeland. “Wij versterken de Zeeuwse economie en werken aan de toekomst van onze delta. Met onze kennis, diensten en groeiende netwerk bieden we ondernemers een snelle ingang naar doorontwikkeling en groei.”

“Wij streven naar een duurzame ontwikkeling van Zeeuwse bedrijven door een impuls te geven aan innoveren, investeren en internationaliseren. We helpen ondernemers bij het omzetten van ideeën naar innovaties op het gebied verduurzaming, digitalisering en circulariteit in diverse Zeeuwse topsectoren. We helpen ze vestigen en groeien in Zeeland begeleiden ze op internationale markten.”



Blijf op de hoogte van het lokale nieuws uit jouw regio met onze dagelijkse nieuwsbrief